A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Gombos Katalin
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-01-11T09:45:06Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-01-11T09:45:06Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-152X
Issn
dc.identifier.issn
2063-6253
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21226
Kivonat
dc.description.abstract
A tanulmány a fogyasztóvédelmi jog szemszögéből vizsgálja a Digital Services Act és a Digital Markets Act várható jogalkalmazási kihívásait. Mára ugyanis az új digitális technológiák széleskörűen elterjedtek, a kiskereskedelem egy része az online térbe helyeződött, és új típusú digitális szolgáltatások is megjelentek. A fogyasztók online felületekkel való kapcsolata egyre intenzívebbé válik, ezért a jogalkalmazás is szembesül ennek következményeivel. Az Európai Unió Bírósága jogfejlesztő gyakorlata sokat tesz hozzá e dinamikusan változó jogterület fejlődéséhez, ami remélhetőleg elvezet a 21. századi fogyasztói tudatosság erősödéséhez is. A tanulmány azon az alaptézisen keresztül mutatja be a fogyasztói (felhasználói) jogok uniós rendszerét, hogy mind a jogi szabályozás, mind annak értelmező bírói gyakorlata a problémák holisztikus kezelése, egyfajta komplex szemlélet irányába mozdult el, ami a jogvédelmi szint emelkedését hozta. A jogalkotási célkitűzések új szóhasználattal már nem egyszerűen az egységes belső piac megteremtését célozzák, hanem hozzájárulnak egy olyan valódi digitális fogyasztói belső piac előmozdításához, amelyben egyensúly van a fogyasztóvédelem magas szintje és a digitalizáció vívmányai között. Ez a tézis a jogalkalmazás szintjén elsősorban az esetjog alapján igazolható.
Kivonat
dc.description.abstract
The paper examines the likely enforcement challenges of the Digital Services Act and the Digital Markets Act from a consumer law perspective. Today, new digital technologies are widespread, part of retailing has moved online and new types of digital services have emerged. Consumer interaction with online platforms is intensifying, and enforcement is facing the consequences of this. The jurisprudence of the Court of justice of the European Union is contributing to the development of this dynamically changing area of law, which will hopefully lead to increased consumer awareness in the twenty-first century. The paper presents the EU system of consumer (users) rights through the basic thesis that both the legislation and its interpretative judicial practice have moved towards a holistic approach to problem solving, a kind of complex approach, which has led to an increase in the level of legal protection. The legislative objectives, in new terminology, no longer simply aim at creating a single internal market but contribute to promoting a genuine digital consumer internal market with a balance between the high level of consumer protection and the achievements of digitalisation. This thesis can be justified at the level of the application of the law, mainly on the basis of case law.
Nyelv
dc.language
hu
Kulcsszó
dc.subject
fogyasztóvédelem
Kulcsszó
dc.subject
digitális belső piac
Kulcsszó
dc.subject
Digital Services Act
Kulcsszó
dc.subject
Digital Markets Act
Kulcsszó
dc.subject
consumer protection
Kulcsszó
dc.subject
Digital Single Market
Kulcsszó
dc.subject
Digital Services Act
Kulcsszó
dc.subject
Digital Markets Act
Cím
dc.title
Digital Services Act és a Digital Markets Act várható kihívásai a jogalkalmazásban
Cím változat
dc.title.alternative
Anticipated Challenges of the Digital Services Act and the Digital Markets Act in Law Enforcement
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-01-10T12:14:28Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.59851/imr.12.2.5
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34449784
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
In Medias Res: folyóirat a sajtószabadságról és a médiaszabályozásról
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
12
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
92-119
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
IN MEDIAS RES
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Európai Köz- és Magánjogi Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar


A tételhez tartozó fájlok

Digital Services Act és a Digital Markets Act várható kihívásai a jogalkalmazásban
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény