A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
A N M Zakir Hossain
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-04-12T15:04:41Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-04-12T15:04:41Z
Kiadás
dc.date.issued
2021
Issn
dc.identifier.issn
1618-5293
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20440
Kivonat
dc.description.abstract
Identify the existing opportunities and challenges for the education of refugee children Citizenship and civic education of refugee children is seen as an asset to reduce inequality for their future livelihoods What significant initiatives were launched to support refugee children in developing key competence Explores how to respond more creatively and collaboratively to support the refugee children education in this critical situation How governmental and non-governmental organizations are willing to support their education process.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
education
Kulcsszó
dc.subject
citizenship
Kulcsszó
dc.subject
Rohingya refugee
Kulcsszó
dc.subject
children
Kulcsszó
dc.subject
Bangladesh
Cím
dc.title
Preparedness for education to Rohingya refugee children in Bangladesh-potentials and challenges to citizenship education
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-12T12:30:20Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
A publikáció a Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2020. évi Tématerületi Kiválóság Program keretében, a Fenntartható biztonság és társadalmi környezet elnevezésű projekt támogatásával valósult meg, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által kibocsátott támogatói okirat alapján.
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.11576/jsse-3980
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Regionális tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
32075831
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Journal of Social Science Education
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
20
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
103-129
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85109375789
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
J SOC SCI EDU
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2021
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola


A tételhez tartozó fájlok

Preparedness for education to Rohingya refugee children in Bangladesh-potentials and challenges to citizenship education
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény