A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Sikos T Tamás
Szerző
dc.contributor.author
Kovács Csaba József
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-04-13T13:59:53Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-04-13T13:59:53Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
2064-8251
Issn
dc.identifier.issn
0018-7828
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20405
Kivonat
dc.description.abstract
A hard diszkontláncok expanziós üzletpolitikája az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelmet kap a tudományos életben. Sikerük többek között telephelyválasztásuknak is köszönhető , amiben elengedhetetlen a területi gondolkodás és a helyi gazdasági-társadalmi adottságok ismerete. Noha a jelent ő s vásárló- erőpotenciállal rendelkező térségek megszerzése kulcsfontosságú ebben a versenyben, a szereplőknek az adottságaiknak megfelel ő geostratégiát kell folytatniuk. Miközben a diszkontláncok városi környezetben működnek, a hazai franchise kisboltláncok kiterjed t hálózattal rendelkeznek a vidéki települése- ken. Jelen tanulmány értékeli a multinacionális diszkontüzletek helyzetét, különös tekintet- tel a hazai Coop szövetkezeti lánccal Észak- Magyarországon folytatott versenyükre.
Kivonat
dc.description.abstract
In the past decades the expansion policy of hard discounters has been receiving increasing scientific attention. One of the main reasons for their success is location choices, which needs geographical thinking and the knowledge of the socio-economic environment. Although it is of key importance to gain territories with purchasing powe r territories in this competition, each company has to implement their own geostrategy. While discount stores are operating in an urba n environment, national franchise small stores have an extensive networks in the rural area. This paper assessesthe position of multinational discount stores, particularly their competition with Coop, the national cooperative chain in Northern Hungary.
Nyelv
dc.language
hu
Kulcsszó
dc.subject
diszkontlánc
Kulcsszó
dc.subject
kisbolt
Kulcsszó
dc.subject
területi verseny
Kulcsszó
dc.subject
Aldi
Kulcsszó
dc.subject
Lidl
Kulcsszó
dc.subject
Coop
Kulcsszó
dc.subject
discount chains
Kulcsszó
dc.subject
small shop
Kulcsszó
dc.subject
corner shop
Kulcsszó
dc.subject
territorial competition
Kulcsszó
dc.subject
Aldi
Kulcsszó
dc.subject
Lidl
Kulcsszó
dc.subject
Coop
Cím
dc.title
Az élelmiszerdiszkontok helyzete, különös tekintettel a Coop-üzletlánccal Észak-Magyarországon folytatott versenyükre
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-06T13:37:12Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
A publikáció a Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2020. évi Tématerületi Kiválóság Program keretében, a Fenntartható biztonság és társadalmi környezet elnevezésű projekt támogatásával valósult meg, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által kibocsátott támogatói okirat alapján.
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.15196/TS600604
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Közgazdaságtudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
31670558
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Területi statisztika
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
60
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
6
Terjedelem
dc.format.page
688-713
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85099018893
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
TERÜLETI STATISZTIKA
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2020
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vezetéstudományi Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Gazdaság- és Regionális Tudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Földrajztudományi Intézet


A tételhez tartozó fájlok

Az élelmiszerdiszkontok helyzete, különös tekintettel a Coop-üzletlánccal Észak-Magyarországon folytatott versenyükre
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény