Az élelmiszerdiszkontok helyzete, különös tekintettel a Coop-üzletlánccal Észak-Magyarországon folytatott versenyükre
Absztrakt :
A hard diszkontláncok expanziós üzletpolitikája az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelmet kap a tudományos életben. Sikerük többek között telephelyválasztásuknak is köszönhető , amiben elengedhetetlen a területi gondolkodás és a helyi gazdasági-társadalmi adottságok ismerete. Noha a jelent ő s vásárló- erőpotenciállal rendelkező térségek megszerzése kulcsfontosságú ebben a versenyben, a szereplőknek az adottságaiknak megfelel ő geostratégiát kell folytatniuk. Miközben a diszkontláncok városi környezetben működnek, a hazai franchise kisboltláncok kiterjed t hálózattal rendelkeznek a vidéki települése- ken. Jelen tanulmány értékeli a multinacionális diszkontüzletek helyzetét, különös tekintet- tel a hazai Coop szövetkezeti lánccal Észak- Magyarországon folytatott versenyükre.
In the past decades the expansion policy of hard discounters has been receiving increasing scientific attention. One of the main reasons for their success is location choices, which needs geographical thinking and the knowledge of the socio-economic environment. Although it is of key importance to gain territories with purchasing powe r territories in this competition, each company has to implement their own geostrategy. While discount stores are operating in an urba n environment, national franchise small stores have an extensive networks in the rural area. This paper assessesthe position of multinational discount stores, particularly their competition with Coop, the national cooperative chain in Northern Hungary.