Szerző dc.contributor.author | Barnucz Nóra | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2022-11-15 | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2022 | |
Kiadás dc.date.issued | 2022 | |
Issn dc.identifier.issn | 1586-2895 | |
Issn dc.identifier.issn | 1787-050X | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/18829 | |
Kivonat dc.description.abstract | A tanulmány a rendészeti szaknyelv oktatásához kínál olyan jó gyakorlatokat, amelyek – didaktikai és oktatásmódszertani felépítésükkel – hozzájárulnak a 21. századi élménypedagógia megvalósításához a felsőoktatásban. Az elméleti részben tárgyalt modellek és elméletek részletes kifejtése szemlélteti a gyakorlati részben bemutatott jó gyakorlatok korszerűségét és fontosságát, amelyek alkalmazása tantárgytól függetlenül releváns lehet. A bemutatandó jó gyakorlatok tanórai kivitelezése leginkább számítógépes laborban, vagy laptopok, illetve mobil eszközök alkalmazásával történik, pozitív irányba mozdítva ezzel a hallgatók tanórai motivációját. Mindezeken túl, a digitális kompetencia igénybevételével hatékonyan fejleszthető a hallgatók szakmai szókincsének tudástára, valamint célnyelvű kommunikációja. | |
Kivonat dc.description.abstract | The study offers good practices for teaching English for law enforcement, which – by their didactic and teaching methodological structure – contribute to the implementation of experiential pedagogy in higher education in the 21st century. The elaboration of the models and theories – discussed in the theoretical part – illustrates the modernity and importance of the good practices presented in the practical part of the study, which can be relevant regardless of the subject. The good practices presented in the study are mostly carried out in computer labs or using laptops, mobile devices, moving the students’ motivation in a positive way. In addition, the use of digital competence is an effective way to improve the students’ vocabulary knowledge for specific purposes and communication in the target language. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | |
Kulcsszó dc.subject | angol rendészeti szaknyelv | |
Kulcsszó dc.subject | élménypedagógia | |
Kulcsszó dc.subject | motiváció, felsőoktatás | |
Kulcsszó dc.subject | digitális platformok | |
Kulcsszó dc.subject | idegennyelv-tanítás/-tanulás | |
Kulcsszó dc.subject | English for law enforcement | |
Kulcsszó dc.subject | experiential pedagogy | |
Kulcsszó dc.subject | motivation | |
Kulcsszó dc.subject | digital platforms | |
Kulcsszó dc.subject | language teaching and learning | |
Cím dc.title | A digitális pedagógia alkalmazásának lehetőségei a rendészeti szaknyelvi órán | |
Cím változat dc.title.alternative | Possibilities of Applying Digital Pedagogy in an English Lesson for Law Enforcement | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2022 | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32577/mr.2022.2.12 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Rendészet tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 33229263 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Magyar Rendészet | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 22 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 2 | |
Terjedelem dc.format.page | 183-196 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | Magyar Rendészet | |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2022 | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Humán Tudományok Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | RTK Idegen Nyelvi és Szaknyelvi Központ | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus |