A digitális pedagógia alkalmazásának lehetőségei a rendészeti szaknyelvi órán
Absztrakt :
A tanulmány a rendészeti szaknyelv oktatásához kínál olyan jó gyakorlatokat, amelyek – didaktikai és oktatásmódszertani felépítésükkel – hozzájárulnak a 21. századi élménypedagógia megvalósításához a felsőoktatásban. Az elméleti részben tárgyalt modellek és elméletek részletes kifejtése szemlélteti a gyakorlati részben bemutatott jó gyakorlatok korszerűségét és fontosságát, amelyek alkalmazása tantárgytól függetlenül releváns lehet. A bemutatandó jó gyakorlatok tanórai kivitelezése leginkább számítógépes laborban, vagy laptopok, illetve mobil eszközök alkalmazásával történik, pozitív irányba mozdítva ezzel a hallgatók tanórai motivációját. Mindezeken túl, a digitális kompetencia igénybevételével hatékonyan fejleszthető a hallgatók szakmai szókincsének tudástára, valamint célnyelvű kommunikációja.
The study offers good practices for teaching English for law enforcement, which – by their didactic and teaching methodological structure – contribute to the implementation of experiential pedagogy in higher education in the 21st century. The elaboration of the models and theories – discussed in the theoretical part – illustrates the modernity and importance of the good practices presented in the practical part of the study, which can be relevant regardless of the subject. The good practices presented in the study are mostly carried out in computer labs or using laptops, mobile devices, moving the students’ motivation in a positive way. In addition, the use of digital competence is an effective way to improve the students’ vocabulary knowledge for specific purposes and communication in the target language.