Szerző dc.contributor.author | Krasznay Csaba | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Deák Veronika | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2022-02-14T15:12:11Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2022-02-14T15:12:11Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2021 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 1788-1919 | hu_HU |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/17411 | |
Kivonat dc.description.abstract | A közszolgálati kiberbiztonság fejlesztését célzó felsőoktatási képzés során elengedhetetlen az informatikai alapismeretek átadása a hallgatók számára. Az ilyen típusú képzésekre jelentkező hallgatók jelentős része nem képzett informatikus, így esetükben nem feltételezhető a mélyebb műszaki, technikai, informatikai alapismeretek megléte. Egy ilyen típusú képzés kialakítása során figyelni kell arra, hogy a hallgatóság megértse és képes legyen feldolgozni, elsajátítani az átadott ismereteket. Jelen tanulmány az informatikai alapismeretek átadásához egy már meglévő tantárgy tematikáját, az általa átadott ismeretanyag hatékonyságát, helyességét, az esetleges hiányosságait vizsgálja, és javaslatot fogalmaz meg, hogyan lehet azt a közszolgálati kiberbiztonsági képzésbe beilleszteni. | hu_HU |
Kivonat dc.description.abstract | In case of a training programme which aims to improve cyber security in the public service it is required to transfer basic knowledge of information technologies to the attendees. Generally, only a small part of the attendees on such training programmes are qualified computer science experts. Hence, we can assume that the rest of the students lack a deeper engineering and technical knowledge on this field. However, it is a challenging task to educate such students in a way they can understand and use the transferred knowledge.In this paper, we evaluate the results of an existing course in the field of information technologies that can be a basis for a similar course in the cybersecurity training programme for public service. We investigate the effectiveness, correctness and insufficiency of the knowledge transfer. Finally, we propose improvements and changes to be able to integrate such courses into a cybersecurity training programme for public service. | hu_HU |
Nyelv dc.language | hu | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | közszolgálat | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | kiberbiztonság | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | képzés | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | informatika | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | alapismeretek | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | készségek | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | képességek | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | tudásátadás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | hatékonyság | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | public service | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | cybersecurity | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | training programme | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | computer science | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | skills | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | knowledge transfer | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | effectiveness | hu_HU |
Cím dc.title | Adatbiztonsági informatikai alapismeretek átadásának vizsgálata egy szakirányú továbbképzés keretében | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | Evaluating the Basic Knowledge Transfer of Data Security in a Postgraduate Specialist Training Course | hu_HU |
Típus dc.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Változat dc.description.version | kiadói | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | hu_HU |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32567/hm.2021.4.9 | hu_HU |
Tudományág dc.subject.discipline | Műszaki tudományok | hu_HU |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/katonai műszaki tudományok | hu_HU |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 32666195 | hu_HU |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Hadmérnök | hu_HU |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 16 | hu_HU |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 4 | hu_HU |
Terjedelem dc.format.page | 113-132 | hu_HU |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | hu_HU |