Szerző dc.contributor.author | Baglyos Sándor | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2022-02-14T15:12:11Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2022-02-14T15:12:11Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2021 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 1788-1919 | hu_HU |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/17408 | |
Kivonat dc.description.abstract | A digitalizációnak köszönhetően átalakult a hadviselés, aminek következtében olyan katonák sokaságára van szükség, akik megfelelő ismeretekkel rendelkeznek a digitális eszközök használatát, valamint a kiberhigiéniai képességeket illetően. A kibertérben lezajló paradigmaváltások miatt a fiatalok figyelmét is egyre nehezebb a régi, elavult katonai toborzóeszközökkel megragadni, így a siker érdekében új típusú megközelítésre van szükség. A cikk betekintést nyújt az idegen haderőkbe és azok toborzási szokásaiba, abba, hogyan alakult ki dollármilliárdokat érő kapcsolat a katonaság és a film-, később videójátékipar között, továbbá felhívja a figyelmet a videójátékokban rejlő hatalmas potenciálra. | hu_HU |
Kivonat dc.description.abstract | Digitalisation has transformed warfare, requiring a large number of soldiers with the right skills in the use of digital tools and cyber-humanitarian capabilities. Paradigm shifts in cyberspace are also making it increasingly difficult to capture the attention of young people with old, outdated military recruitment tools, so a new type of approach is needed to succeed.The article gives an insight into the foreign military and their recruitment habits, how billions of dollars’ worth of links between the military and the film and later video game industries were forged, and the huge potential of video games. | hu_HU |
Nyelv dc.language | Műszaki tudományok | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | digitalizáció | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | haderő | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | videójátékok | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | toborzás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | digitalisation | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | armed forces | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | video games | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | recruitment | hu_HU |
Cím dc.title | A toborzás egy innovatív formája | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | An Innovative Way to Recruit | hu_HU |
Típus dc.type | hu | hu_HU |
Változat dc.description.version | kiadói | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | hu_HU |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32567/hm.2021.4.6 | hu_HU |
Tudományág dc.subject.discipline | Műszaki tudományok/katonai műszaki tudományok | hu_HU |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/katonai műszaki tudományok | hu_HU |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 32671883 | hu_HU |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Hadmérnök | hu_HU |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 16 | hu_HU |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 4 | hu_HU |
Terjedelem dc.format.page | 67-83 | hu_HU |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | hu_HU |