A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Kováts Gergelyhu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2022-02-10T08:57:36Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2022-02-10T08:57:36Z
Kiadás
dc.date.issued
2021hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2786-0764hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2063-9062hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/17296
Kivonat
dc.description.abstract
Noha széles körű egyetértés van arról, hogy az egyetemek a társadalomban fontos szerepet töl-tenek be, arról már megoszlanak a vélemények, hogy pontosan miben is áll ez a szerep. Az elvá-rások nagyon sokrétűek és ellentmondásosak. A tanulmányban arra a kérdésre keresem a választ, hogyan lehetne rendszerezni az egyetem társadalmi szerepeit, és ez nyújt-e támpontokat a 21. szá-zadi egyetemmel szembeni kihívásokhoz (tudásmonopólium elveszítése, nemzetállamok gyengü-lése, a tudás relativizálódása). A javasolt keretrendszer két szempont mentén fogalmazza meg az egyetem társadalmi szerepeit: egyrészt a termelés jellege (termék/folyamat), másrészt a társa-dalmi, gazdasági és politikai berendezkedéshez fűződő viszony alapján (konszenzus/disszenzus). Ebből kiindulva négy társadalmiszerep-modellt mutatok be: a termelőszövetkezetet, a katalizá-tort, a világítótornyot és a görbe tükröt. A tanulmány végén a nézetek integrálhatóságát vizs-gálom meg.hu_HU
Kivonat
dc.description.abstract
Although there is a broad consensus that universities play an important role in society, opinions are already divided on exactly what this role is. The expectations are very diverse and contradictory. In this study, I seek the answer to the question of how the social roles of the university could be systematised and whether this provides clues to the challenges the university of the 21st century faces (loss of knowledge monopoly, weakening of nation states, relativisation of knowledge). The proposed framework describes the social roles of the university according to two dimensions: on the one hand, on the basis of the nature of production (product/process), and on the other hand, on the basis of the relation to the social, economic and political system (consensus/dissensus). Based on this, I present four social role models: the producers’ cooperative, the catalyst, the light tower and the distorting mirror. At the end of the study, I examine the integrability of views.hu_HU
Nyelv
dc.language
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
felsőoktatáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
társadalmi szerephu_HU
Kulcsszó
dc.subject
az egyetem hasznahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
egyetemhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
küldetéshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
universityhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
higher educationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
social roleshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Uses of Universityhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
missionhu_HU
Cím
dc.title
A termelőszövetkezettől az udvari bolondig – az egyetem társadalmi szerepei a 21. századbanhu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
From the Producers’ Cooperative to the Court Fool – The Social Roles of the University in the 21st Centuryhu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32575/ppb.2021.3.5hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Állam- és jogtudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
32641254hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Pro Publico Bonohu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
9hu_HU

dc.identifier.page
76-97hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
3hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU


A tételhez tartozó fájlok

A termelőszövetkezettől az udvari bolondig – az egyetem társadalmi szerepei a 21. században
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény