Political Communication and Influence Through Twitter
Absztrakt :
Politicians are now learning that along with advertising on conventional media, they need to invest in online applications in order to get the attention of voters, particularly the youths. Among various microblogging services, Twitter is an essential part of popular culture. Today, Twitter is widely utilised not only to distribute information, but also political views and opinions. Therefore, politicians have turned to social media, particularly to Twitter, as a new form of political communication. The article attempts to capture the ways of using the potential of Twitter in communication strategies. It argues that in some occasions, Twitter plays a specific role in allowing politicians to monitor current political affairs and to interact with people, but in others, it is often employed as a personal branding strategy and not only during the election campaigns. It concludes with an insight that sentiment may impact the political opinion-making process which may lead to electoral intervention.
A politikusok az utóbbi időkben tanulják meg, hogy a hagyományos médiában történő hirdetéssel együtt online alkalmazásokba is be kell fektetniük, hogy felhívják a választók, különösen a fiatalok figyelmét. A különféle mikroblog-szolgáltatások közül a Twitter a populáris kultúra elengedhetetlen része. Napjainkban a Twitter széles körben elterjedt, nemcsak információk, hanem poli-tikai nézetek és vélemények terjesztésére is. Ezért a politikusok a közösségi média, így különösen a Twitter felé fordultak, mint a politikai kommunikáció új formájához. A cikk megkísérli meg-ragadni a Twitter lehetőségeinek kihasználását a kommunikációs stratégiákban, egyes esetekben a Twitter sajátos szerepet játszik abban, hogy a politikusok figyelemmel kísérhessék az aktuális politikai ügyeket és kapcsolatba léphessenek az emberekkel, más esetekben azonban gyakran személyes márkaépítési stratégiaként használják, és nem csak a választási kampányok során. A cikk azzal a meglátással zárul, hogy a hangulat befolyásolhatja a politikai véleményalkotási folyamatot, amely választási beavatkozáshoz vezethet.