Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Ruzsonyi Péter
Availability Date
dc.date.accessioned
2020-12-02T20:54:00Z
Availability Date
dc.date.available
2020-12-02T20:54:00Z
Release
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
1586-2895 (nyomtatott)
Issn
dc.identifier.issn
1787-050X (online)
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/16068
Abstract
dc.description.abstract
kriminálpedagógiának megközelítőleg 120 éves múltja van, azonban elfogadtatásáért még számos területen küzdenie kell. A tanulmányban meghatározzuk ennek a tudományterületnek a definícióját és tudományrendszertani helyét, valamint bemutatunk egy kanadai és egy amerikai büntetés-végrehajtási intézetet, amelyekben pedagógiai alapú reintegrációs munka folyik. Rámutatunk arra, hogy bármely alkalmazott tudománynak csak akkor van létjogosultsága, ha a gyakorlati élet igényli az elméletet; az elmélet pedig fejleszti a gyakorlatot. Napjainkra a kriminálpedagógia eljutott arra a szintre, hogy – elsősorban fiatalkorúak börtöneiben – a büntetés-végrehajtás gyakorlatának rendszerszervezési alapelve legyen. Biztosak vagyunk abban, hogy a kriminálpedagógia fejlődése érdemben hozzájárul a rendészettudomány gazdagodásához. Criminal pedagogy has a history of about 120 years; however, it has to fight for recognition in many areas. In this paper, we define the meaning of this field of science and illustrate its interlinking relations with neighbouring sciences. We introduce two correctional institutes – one from Canada and one from the USA – the main characteristic of which is the pedagogy based reintegration of prisoners. We point out that any applied science has a raison d’être only if practical life requires theory, and theory develops practice. Criminal pedagogy today is ready to be a possible organising principle of prison life. We are sure that the development of criminal pedagogy contributes to the enrichment of law enforcement.hu_HU
Language
dc.language.iso
huhu_HU
Rent
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Keywords
dc.subject
kriminálpedagógiahu_HU
Keywords
dc.subject
reintegrációhu_HU
Keywords
dc.subject
fogvatartotthu_HU
Keywords
dc.subject
Norfolki Börtönhu_HU
Keywords
dc.subject
Új-Skóciai Ifjúsági Intézethu_HU
Keywords
dc.subject
criminal pedagogyhu_HU
Keywords
dc.subject
reintegrationhu_HU
Keywords
dc.subject
prisonershu_HU
Keywords
dc.subject
Norfolk Prisonhu_HU
Keywords
dc.subject
Nova Scotia Youth Facilityhu_HU
Title
dc.title
A kriminálpedagógia mint a büntetés-végrehajtás kínálkozó rendszerszervezési alapelvehu_HU
Title Version
dc.title.alternative
Criminal Pedagogy as a Possible Organising Principle of Prison Lifehu_HU
Type
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


Files in this item

A kriminálpedagógia mint a büntetés-végrehajtás kínálkozó rendszerszervezési alapelve
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény