Author dc.contributor.author | Ruzsonyi Péter | |
Availability Date dc.date.accessioned | 2020-12-02T20:54:00Z | |
Availability Date dc.date.available | 2020-12-02T20:54:00Z | |
Release dc.date.issued | 2020 | |
Issn dc.identifier.issn | 1586-2895 (nyomtatott) | |
Issn dc.identifier.issn | 1787-050X (online) | |
uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/16068 | |
Abstract dc.description.abstract | kriminálpedagógiának megközelítőleg 120 éves múltja van, azonban elfogadtatásáért még számos területen küzdenie kell. A tanulmányban meghatározzuk ennek a tudományterületnek a definícióját és tudományrendszertani helyét, valamint bemutatunk egy kanadai és egy amerikai büntetés-végrehajtási intézetet, amelyekben pedagógiai alapú reintegrációs munka folyik. Rámutatunk arra, hogy bármely alkalmazott tudománynak csak akkor van létjogosultsága, ha a gyakorlati élet igényli az elméletet; az elmélet pedig fejleszti a gyakorlatot. Napjainkra a kriminálpedagógia eljutott arra a szintre, hogy – elsősorban fiatalkorúak börtöneiben – a büntetés-végrehajtás gyakorlatának rendszerszervezési alapelve legyen. Biztosak vagyunk abban, hogy a kriminálpedagógia fejlődése érdemben hozzájárul a rendészettudomány gazdagodásához. Criminal pedagogy has a history of about 120 years; however, it has to fight for recognition in many areas. In this paper, we define the meaning of this field of science and illustrate its interlinking relations with neighbouring sciences. We introduce two correctional institutes – one from Canada and one from the USA – the main characteristic of which is the pedagogy based reintegration of prisoners. We point out that any applied science has a raison d’être only if practical life requires theory, and theory develops practice. Criminal pedagogy today is ready to be a possible organising principle of prison life. We are sure that the development of criminal pedagogy contributes to the enrichment of law enforcement. | hu_HU |
Language dc.language.iso | hu | hu_HU |
Rent dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Keywords dc.subject | kriminálpedagógia | hu_HU |
Keywords dc.subject | reintegráció | hu_HU |
Keywords dc.subject | fogvatartott | hu_HU |
Keywords dc.subject | Norfolki Börtön | hu_HU |
Keywords dc.subject | Új-Skóciai Ifjúsági Intézet | hu_HU |
Keywords dc.subject | criminal pedagogy | hu_HU |
Keywords dc.subject | reintegration | hu_HU |
Keywords dc.subject | prisoners | hu_HU |
Keywords dc.subject | Norfolk Prison | hu_HU |
Keywords dc.subject | Nova Scotia Youth Facility | hu_HU |
Title dc.title | A kriminálpedagógia mint a büntetés-végrehajtás kínálkozó rendszerszervezési alapelve | hu_HU |
Title Version dc.title.alternative | Criminal Pedagogy as a Possible Organising Principle of Prison Life | hu_HU |
Type dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |