Szerző dc.contributor.author | Kiss Enikő | |
Szerző dc.contributor.author | Kátai-Urbán Lajos | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2019-11-29T09:25:13Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2019-11-29T09:25:13Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2014 | |
Issn dc.identifier.issn | 1416-1443 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/14256 | |
Kivonat dc.description.abstract | A veszélyes áruk vízi szállításának hatósági ellenőrzése nem egészen két évvel ezelőtt került a katasztrófavédelem hatáskörébe. A veszélyes áruk belvízi szállítására vonatkozó nemzetközi előírásokat az ADN Szabályzat tartalmazza. A hatósági ellenőrzések legfontosabb célja e szabályzat betartatása a vízi közlekedés biztonsága érdekében. Az ADN-ellenőrzés Mohácson a schengeni határ miatt kiemelten fontos feladat. Itt 2012. július 4-én hozták létre a hajóellenőri szolgálatot a kikötő épületében, ahol a katasztrófavédelem munkatársai 24/48 órás szolgálati rend szerint ellenőrzik az összes, az Európai Unióba be- és kilépő, veszélyes árut szállító hajót, valamint 2012 augusztusa óta az ADN hatálya alá nem tartozó vízi járműveket is. Jelen cikkben célunk az eddigi tapasztalatok értékelése, az eredmények bemutatása, valamint javaslattétel a hiányosságok pótlására. | hu_HU |
Kivonat dc.description.abstract | It hasn’t even been two years since disaster management took over the enforcement process of the carriage of dangerous goods by inland waterway. The international regulations of the carriage of dangerous goods by inland waterways are annexed to the ADN. The most important goal of the control and inspection is to get the regulations enforced in order to ensure transportation safety. ADN control is a high priority task at Mohács which is the external border of the Schen- gen Area. On 4th July, 2012 we established our boat inspection unit at the border port of Mohács. Since then the employees of disaster management have been checking all ships carrying dangerous goods entering or leaving the territory of the European Union. Furthermore, they have also been checking other vehicles on inland waterway since August, 2012. The main goals of this article are to evaluate the experiences, present the achievements and make proposals on how to correct the mistakes and deficiencies. | en |
Nyelv dc.language.iso | hu | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | veszélyesáru-szállítás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | ADN | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | iparbiztonság | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Mohács | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Duna | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | transportation of dangerous goods | en |
Kulcsszó dc.subject | industrial safety | en |
Kulcsszó dc.subject | Danube | en |
Cím dc.title | A mohácsi iparbiztonsági hatóság veszélyes áru vízi szállítási ellenőrzési tapasztalatainak értékelése | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | Evaluation of the inspection experiences of Industrial Safety Authority in Mohács regarding the transportation of dangerous good by inland waterways | en |
Típus dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |