A mohácsi iparbiztonsági hatóság veszélyes áru vízi szállítási ellenőrzési tapasztalatainak értékelése
Abstract :
A veszélyes áruk vízi szállításának hatósági ellenőrzése nem egészen két évvel ezelőtt
került a katasztrófavédelem hatáskörébe. A veszélyes áruk belvízi szállítására vonatkozó nemzetközi előírásokat az ADN Szabályzat tartalmazza. A hatósági ellenőrzések
legfontosabb célja e szabályzat betartatása a vízi közlekedés biztonsága érdekében.
Az ADN-ellenőrzés Mohácson a schengeni határ miatt kiemelten fontos feladat. Itt
2012. július 4-én hozták létre a hajóellenőri szolgálatot a kikötő épületében, ahol a
katasztrófavédelem munkatársai 24/48 órás szolgálati rend szerint ellenőrzik az összes,
az Európai Unióba be- és kilépő, veszélyes árut szállító hajót, valamint 2012 augusztusa óta az ADN hatálya alá nem tartozó vízi járműveket is. Jelen cikkben célunk az
eddigi tapasztalatok értékelése, az eredmények bemutatása, valamint javaslattétel a
hiányosságok pótlására.
It hasn’t even been two years since disaster management took over the enforcement
process of the carriage of dangerous goods by inland waterway. The international
regulations of the carriage of dangerous goods by inland waterways are annexed to
the ADN. The most important goal of the control and inspection is to get the regulations
enforced in order to ensure transportation safety. ADN control is a high priority task at Mohács which is the external border of the Schen-
gen Area. On 4th July, 2012 we established our boat inspection unit at the border port
of Mohács. Since then the employees of disaster management have been checking
all ships carrying dangerous goods entering or leaving the territory of the European
Union. Furthermore, they have also been checking other vehicles on inland waterway
since August, 2012. The main goals of this article are to evaluate the experiences,
present the achievements and make proposals on how to correct the mistakes and
deficiencies.