A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Szabó Szilvia
Szerző
dc.contributor.author
Varjasi Gábor
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-11-25T06:42:55Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-11-25T06:42:55Z
Kiadás
dc.date.issued
2017
Issn
dc.identifier.issn
2060-0437
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/14119
Kivonat
dc.description.abstract
A közszféra szervezetei csak akkor lehetnek hatékonyak a gyorsan alakuló gazdasági és társadalmi környezetben, ha képesek a megújulásra. A folyamatosan változó makrokörnyezeti tényezők hatása megnehezíti a szervezetek stabilitását, gátat jelentenek a fejlődésben. A politikai és jogi környezet meghatározó jellege, valamint a társadalmi elvárások nyomása közé ékelődött közszolgálat szervezetei számára olyan új megoldási módok és eszközök állnak rendelkezésre, amelyek a magánszféra intézményeiben már hatékonyan működnek. Ez az eszköz nem más, mint a tudásmenedzsment tudatos és tervszerű alkalmazása. Cikkünkben definiáljuk a fontosabb fogalmakat, foglalkozunk a közszolgálati emberi erőforrás menedzsment és a vezetők szerepével és felelősségével a tanuló szervezetek gyakorlatában. Kutatásainkon keresztül rövid helyzetképet adunk arról, hogy milyen szinten tekinthető tanuló szervezetnek a hazai közszolgálat.hu_HU
Kivonat
dc.description.abstract
The organizations of the public sector can only be effective if they were able to renew themselves within the ever changing economic and social circumstances. The continously changing macro factors may hinder the development and stability of these institutions. The demand from society, the influence of politics and legal circumstances create a pressure for the public sector to cope with however the new efficient methods and solutions can be obtained from the private sector. These new methods are no other then the utilization of knowledge management. In our article we explain in detail the most important phrases we include the role and accountability of the human resources managers in the life of the learning organizations. In our research we give a quick snapshot the relation of learning organi- zation and tha public service in our country.en
Nyelv
dc.language.iso
huhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
tudásmenedzsmenthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
szervezeti tanuláshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
tanuló szervezetekhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
közszolgálathu_HU
Kulcsszó
dc.subject
knowledge managementen
Kulcsszó
dc.subject
organizational learningen
Kulcsszó
dc.subject
learning organizationsen
Kulcsszó
dc.subject
public serviceen
Cím
dc.title
Tudásmenedzsment a közszolgálatbanhu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Knowledge Management in Public Serviceen
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Tudásmenedzsment a közszolgálatban
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény