Tudásmenedzsment a közszolgálatban
Absztrakt :
A közszféra szervezetei csak akkor lehetnek hatékonyak a gyorsan alakuló gazdasági és társadalmi környezetben, ha képesek a megújulásra. A folyamatosan
változó makrokörnyezeti tényezők hatása megnehezíti a szervezetek stabilitását,
gátat jelentenek a fejlődésben. A politikai és jogi környezet meghatározó jellege,
valamint a társadalmi elvárások nyomása közé ékelődött közszolgálat szervezetei
számára olyan új megoldási módok és eszközök állnak rendelkezésre, amelyek a
magánszféra intézményeiben már hatékonyan működnek. Ez az eszköz nem
más, mint a tudásmenedzsment tudatos és tervszerű alkalmazása. Cikkünkben
definiáljuk a fontosabb fogalmakat, foglalkozunk a közszolgálati emberi erőforrás
menedzsment és a vezetők szerepével és felelősségével a tanuló szervezetek
gyakorlatában. Kutatásainkon keresztül rövid helyzetképet adunk arról, hogy milyen szinten tekinthető tanuló szervezetnek a hazai közszolgálat.
The organizations of the public sector can only be effective if they were able to
renew themselves within the ever changing economic and social circumstances.
The continously changing macro factors may hinder the development and stability
of these institutions. The demand from society, the influence of politics and legal
circumstances create a pressure for the public sector to cope with however the
new efficient methods and solutions can be obtained from the private sector. These new methods are no other then the utilization of knowledge management. In
our article we explain in detail the most important phrases we include the role and accountability of the human resources managers in the life of the learning organizations. In our research we give a quick snapshot the relation of learning organi-
zation and tha public service in our country.