Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Perge János
Availability Date
dc.date.accessioned
2019-11-20T09:59:39Z
Availability Date
dc.date.available
2019-11-20T09:59:39Z
Release
dc.date.issued
2016
Issn
dc.identifier.issn
2063-4986
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/14002
Abstract
dc.description.abstract
My study describes the connection between defence administration, particularly the Hungarian Defence Forces within it, and marketing. I will present the tasks and structure of defence administration and the definitions of the fundamental conceptions used by me. I will present and express my opinion on the means of marketing communication applied by the Hungarian Defence Force in details and I will suggest some proposals on the further improvements. I will examine which of those parts in the means of communication and marketing that can be still applied for acquainting the work of the Hungarian Defence Force and for increasing its acknowledgement. Dur- ing this, I will mention the application possibilities of the new means of marketing communication provided by the rapid IT developments experienced nowadays. I will present those possibilities that are applied in the inter- national practices, but cannot be found in the communication of the Hungarian Army yet but could be applied to some extent and way.hu_HU
Abstract
dc.description.abstract
A tanulmányomban a védelmi igazgatás, ezen belül a Magyar Honvédség és a marketing kapcsolatát mutatom be. Ismertetem a védelmi igazgatás feladatait és felépítését, ismertetem az alapfogalmak általam használt definícióit. A Magyar Honvédség által alkalmazott marketingkommunikációs eszközöket részletesen ismertetem, véleményezem, további fejlesztésekkel kapcsolatos javaslatokat fogalmazok meg. Megvizsgálom, melyek azok a kommunikációs és marketing eszközök, melyeket még alkalmazni lehetne a Magyar Honvédség munkájának megismertetése és elismertségének fokozása érdekében. Ennek során kitérek napjaink rohamos informatikai fejlődése által biztosított újabb marketingkommunikációs eszközök felhasználási lehetőségeinek ismertetésére. Bemutatom, melyek azok a lehetőségek, melyeket a nemzetközi gyakorlatban már sikeresen alkalmaznak, de a honvédség kommunikációjában még nem találhatóak meg és valamilyen mértékben és formában átvehetőek lennének.hu_HU
Language
dc.language.iso
enhu_HU
Keywords
dc.subject
Hungarian Defence Forcesen
Keywords
dc.subject
marketingen
Keywords
dc.subject
communicationsen
Keywords
dc.subject
defence administrationen
Keywords
dc.subject
Magyar Honvédséghu_HU
Keywords
dc.subject
marketinghu_HU
Keywords
dc.subject
kommunikációhu_HU
Keywords
dc.subject
védelmi igazgatáshu_HU
Title
dc.title
The presence of marketing in fedence administration, with particular regard to the Hungarian Defence Forces within iten
Title Version
dc.title.alternative
A marketing megjelenése a védelmi igazgatásban, ezen belül különös tekintettel a Magyar Honvédségbenhu_HU
Type
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


Files in this item

The presence of marketing in fedence administration, with particular regard to the Hungarian Defence Forces within it
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény