The presence of marketing in fedence administration, with particular regard to the Hungarian Defence Forces within it
Absztrakt :
My study describes the connection between defence administration, particularly the Hungarian Defence Forces
within it, and marketing. I will present the tasks and structure of defence administration and the definitions of
the fundamental conceptions used by me. I will present and express my opinion on the means of marketing communication applied by the Hungarian Defence Force in details and I will suggest some proposals on the further
improvements. I will examine which of those parts in the means of communication and marketing that can be still
applied for acquainting the work of the Hungarian Defence Force and for increasing its acknowledgement. Dur-
ing this, I will mention the application possibilities of the new means of marketing communication provided by
the rapid IT developments experienced nowadays. I will present those possibilities that are applied in the inter-
national practices, but cannot be found in the communication of the Hungarian Army yet but could be applied to
some extent and way.
A tanulmányomban a védelmi igazgatás, ezen belül a Magyar Honvédség és a marketing kapcsolatát mutatom
be. Ismertetem a védelmi igazgatás feladatait és felépítését, ismertetem az alapfogalmak általam használt definícióit. A Magyar Honvédség által alkalmazott marketingkommunikációs eszközöket részletesen ismertetem, véleményezem, további fejlesztésekkel kapcsolatos javaslatokat fogalmazok meg. Megvizsgálom, melyek azok a
kommunikációs és marketing eszközök, melyeket még alkalmazni lehetne a Magyar Honvédség munkájának
megismertetése és elismertségének fokozása érdekében. Ennek során kitérek napjaink rohamos informatikai
fejlődése által biztosított újabb marketingkommunikációs eszközök felhasználási lehetőségeinek ismertetésére.
Bemutatom, melyek azok a lehetőségek, melyeket a nemzetközi gyakorlatban már sikeresen alkalmaznak, de a
honvédség kommunikációjában még nem találhatóak meg és valamilyen mértékben és formában átvehetőek
lennének.