Author dc.contributor.author | Hadas Ádám | |
Availability Date dc.date.accessioned | 2019-08-27T08:24:28Z | |
Availability Date dc.date.available | 2019-08-27T08:24:28Z | |
Release dc.date.issued | 2019 | |
Issn dc.identifier.issn | 2063-4986 | |
uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/12855 | |
Abstract dc.description.abstract | A vasúti szállítás kiemelt stratégiai jelentőségű egy ország számára, a vasúthálózat a kritikus infrastruktúra eleme. Bizonyos körülmények között a leggyorsabb és legbiztonságosabb szállítmányozási lehetőség. Ennek ellenére ez a szállítmányozási forma is rejt magában kockázatokat, amelyeket fel kell tárni és megfelelően kezelni. Ilyen kockázati tényező a felsővezeték meghibásodása, amely képes megbénítani egy vasútvonal hosszabb-rövidebb szakaszát. Ide tartoznak afelsővezeték-szakadások, amelyeknek okait dinamikai szimulációval tárom fel, míg az ebből fakadó kockázatokat a kockázatelemzés módszereivel vizsgálom. Célom, hogy a dinamika és a kockázatelemzés módszereinek felhasználásával egy olyan védelmi rendszert tervezzek, amely segítségével csökkenthető a felsővezeték-szakadások bekövetkezése. Napjainkban a vasúti szállítási volumen egyre növekszik, a villamos vontatás aránya egész Európában növekvő fázisban van, ezért kiemelten fontos biztosítani a forgalom akadálymentességét. Rail transport is of strategic importance for acountry. In some circumstances, it is the fastest and safest transport option. However, this form of transportation also involves risks that need to be explored and handled appropriately. Such a risk factor is the failure of the superstructure, which can paralyse a longer or shorter section of a railway line. This includes overhead line breakdowns, the causes of which are revealed by dynamic simulation, while the resulting risks are examined by the methods of risk analysis. My goal is to design a system of protection using the methods of dynamics and risk analysis that can help reduce the occurrence of line breakage. Nowadays, the volume of rail transport is increasing, the share of electric traction is on the rise in Europe, so it is of utmost importance to ensure that traffic is accessible. | hu_HU |
Language dc.language.iso | hu | hu_HU |
Rent dc.publisher | Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadó | hu_HU |
Keywords dc.subject | áramszedő | hu_HU |
Keywords dc.subject | felsővezeték | hu_HU |
Keywords dc.subject | dinamika | hu_HU |
Keywords dc.subject | felsővezeték-szakadás | hu_HU |
Keywords dc.subject | meghibásodások | hu_HU |
Keywords dc.subject | pantograph | hu_HU |
Keywords dc.subject | overhead line | hu_HU |
Keywords dc.subject | dynamics | hu_HU |
Keywords dc.subject | failure | hu_HU |
Keywords dc.subject | overhead line break | hu_HU |
Title dc.title | Felsővezeték- és áramszedőmeghibásodások hatása a vasút működésére | hu_HU |
Title Version dc.title.alternative | The Effect of Overhead Line and Pantograph Failure for Railway Operations | hu_HU |
Type dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |