Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Hadas Ádám
Availability Date
dc.date.accessioned
2019-08-27T08:24:28Z
Availability Date
dc.date.available
2019-08-27T08:24:28Z
Release
dc.date.issued
2019
Issn
dc.identifier.issn
2063-4986
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/12855
Abstract
dc.description.abstract
A vasúti szállítás kiemelt stratégiai jelentőségű egy ország számára, a vasúthálózat a kritikus infrastruktúra eleme. Bizonyos körülmények között a leggyorsabb és legbiztonságosabb szállítmányozási lehetőség. Ennek ellenére ez a szállítmányozási forma is rejt magában kockázatokat, amelyeket fel kell tárni és megfelelően kezelni. Ilyen kockázati tényező a felsővezeték meghibásodása, amely képes megbénítani egy vasútvonal hosszabb-rövidebb szakaszát. Ide tartoznak afelsővezeték-szakadások, amelyeknek okait dinamikai szimulációval tárom fel, míg az ebből fakadó kockázatokat a kockázatelemzés módszereivel vizsgálom. Célom, hogy a dinamika és a kockázatelemzés módszereinek felhasználásával egy olyan védelmi rendszert tervezzek, amely segítségével csökkenthető a felsővezeték-szakadások bekövetkezése. Napjainkban a vasúti szállítási volumen egyre növekszik, a villamos vontatás aránya egész Európában növekvő fázisban van, ezért kiemelten fontos biztosítani a forgalom akadálymentességét. Rail transport is of strategic importance for acountry. In some circumstances, it is the fastest and safest transport option. However, this form of transportation also involves risks that need to be explored and handled appropriately. Such a risk factor is the failure of the superstructure, which can paralyse a longer or shorter section of a railway line. This includes overhead line breakdowns, the causes of which are revealed by dynamic simulation, while the resulting risks are examined by the methods of risk analysis. My goal is to design a system of protection using the methods of dynamics and risk analysis that can help reduce the occurrence of line breakage. Nowadays, the volume of rail transport is increasing, the share of electric traction is on the rise in Europe, so it is of utmost importance to ensure that traffic is accessible.hu_HU
Language
dc.language.iso
huhu_HU
Rent
dc.publisher
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadóhu_HU
Keywords
dc.subject
áramszedőhu_HU
Keywords
dc.subject
felsővezetékhu_HU
Keywords
dc.subject
dinamikahu_HU
Keywords
dc.subject
felsővezeték-szakadáshu_HU
Keywords
dc.subject
meghibásodásokhu_HU
Keywords
dc.subject
pantographhu_HU
Keywords
dc.subject
overhead linehu_HU
Keywords
dc.subject
dynamicshu_HU
Keywords
dc.subject
failurehu_HU
Keywords
dc.subject
overhead line breakhu_HU
Title
dc.title
Felsővezeték- és áramszedőmeghibásodások hatása a vasút működésérehu_HU
Title Version
dc.title.alternative
The Effect of Overhead Line and Pantograph Failure for Railway Operationshu_HU
Type
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


Files in this item

Felsővezeték- és áramszedőmeghibásodások hatása a vasút működésére
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény