A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Papp Csongor
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-08-26T13:46:19Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-08-26T13:46:19Z
Kiadás
dc.date.issued
2019
Issn
dc.identifier.issn
2063-4986
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/12848
Kivonat
dc.description.abstract
Napjainkban a járműgyártókra és üzemeltetőkre egyre nagyobb terhet ró a szigorodó környezetvédelmi irányelvek rendszere, a társadalmi elvárás aminél magasabb színvonalú környezetvédelem felé. Egyre több kutatás mutat rá, hogy milyen fontos hatással bír a gyorsítandó dízelmotor tranziens üzemállapotában tapasztalható károsanyag-emisszió túllépés. A nagyvasúti vontatójárművek és egyéb nagy teljesítményű dízelmotorok területén a környezetvédelmi kutatások és fejlesztések elmaradnak a személygépjárművekétől. A kutatás célja, hogy ezt a hiányt pótolja és olyan károsanyag-kibocsátás csökkentésének lehetőségét tárja fel, ami a dízelmotor átalakítása nélkül, a hajtásvezérlésbe beavatkozva csökkentett felfuttatási sebességgel, valamint energiatárolóval történő bővítésével segíti a nagyvasúti dízel vontatójárművek károsanyag-emissziójának csökkentését. Jelen cikkben irodalomkutatásra alapozva kívánja a szerző feltérképezni, milyen elven/elveken lehetséges beavatkozni a vontatásba a tranziens károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. A lehetséges beavatkozási módszerek ismerete irányt ad a kutatás további folytatására, hosszú távon elősegíti olyan módszer kidolgozását, ami környezetkímélőbb járművek közlekedtetését teszi lehetővé a vasútvállalatok számára. Nowadays, the vehicle manufacturers and operators are facing strict environmental protection regulations, and growing social pressure for higher level of environmental protection. More studies point out the considerable effect the transient operation of the diesel engine has regarding emission. The researches and development in the field of locomotive engines and other high power engines are slower than in the car industry area. The aim of the actual research is to fill this gap and reveal such emission reducing methods that can be carried out without significant modifications on the diesel engine, by intervening in the power-train system. The scope of this article is to find a principle of intervening regarding emission reduction through literature research. The knowledge of plausible ways of intervening points the way of the further research, and will help to develop such a method which makes available operating eco-friendlier locomotives for the railway companies.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
dízelmozdonyhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
károsanyag-kibocsátáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
környezetvédelemhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
erőátviteli rendszerekhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
dízel tranzienshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
diesel-locomotivehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
emissionhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
environmental protectionhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
power-trainshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
diesel-transienthu_HU
Cím
dc.title
Nagyvasúti dízel vontatójárművek károsanyag-kibocsátás csökkentésének lehetőségei a dízelmotor tranziens üzemébenhu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Possibilities of Reducing the Emission of Normal Gauge Diesel Locomotives during the Transient Operation of the Diesel Enginehu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Nagyvasúti dízel vontatójárművek károsanyag-kibocsátás csökkentésének lehetőségei a dízelmotor tranziens üzemében
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény