A városmárkázás kommunikációs folyamata: teljesítmény- és menedzsmentfeltételek
Absztrakt :
A tanulmány a 2010-es évek településmárkázás tapasztalataiból kiindulva kíván eligazítást nyújtani azoknak az önkormányzatoknak, amelyek a település márkázását vagy újrapozicionálását
tervezik a következő időszakra. Az osztályozások és javaslatok háttere az elmúlt évtized azon
városmárkázási folyamataira alapoznak, amelyekben a szerző résztvevői megfigyeléssel, illetve
a márkázási folyamathoz való aktív hozzájárulással vett részt. Sorra veszi azokat az elemeket,
amelyeket a tervezési folyamat indulásakor figyelembe kell venni: a település besorolását percepciók szerint, pozicionálásának okait, a márkázás alanyait és azok kapcsolódását a település
márkájához és identitásához, a különböző márkatípusok kapcsolását és a célcsoportok egy lehetséges osztályozását. Kiemeli a helyi önkormányzatok szerepét, szem előtt tartva, hogy a település, a helyi önkormányzat, illetve annak képviselői egységet kell, hogy alkossanak a lakossággal
és külső célcsoportokkal való kommunikációban.
The study aims to provide guidance to local governments that plan the branding or repositioning
of their settlement. The backgrounds of the classifications and suggestions are based on the place
branding processes of the last decade, in which the author participated as observer or had active
contribution to the branding process. It enlists the elements that need to be taken into account
at the start of the place branding process: the classification of the settlement by perception,
the reasons for its positioning, the subjects of the branding and their connection to the brand
or identity of the settlement, the connection between different brand subjects and a possible
classification of the target groups. It emphasises the role of local governments, bearing in mind
that the municipality, local government and its representatives must form a single group for
communication with residents and outer target groups.