A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Kun János
Szerző
dc.contributor.author
Feszty Dániel
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-07-24T10:42:00Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-07-24T10:42:00Z
Kiadás
dc.date.issued
2019
Issn
dc.identifier.issn
2063-4986
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/12790
Kivonat
dc.description.abstract
Operators of military vehicles are subject to harsh noise loads. In some cases this is severe enough to warrant long-term health impacts; in order to avoid this, restricted operating hours for various noise levels are prescribed. In case of rotorcraft vehicles, both the rotor and its driving engine are serious sources of noise, therefore the crew can only spend their operating hours using (active or passive) hearing protection headphones or helmets. Since sound pressure level peaks from the primary noise sources are in the low-frequency range, the application of poroelastic and solid damping materials for interior noise reduction will be investigated using the finite element method. In order to do so, a helicopter interior model is simulated without acoustic damping materials and with the use of solid damping materials as well. Sound pressure level reduction shown in the results increases service time in the vehicle and reduces noise-induced fatigue of occupants. Katonai járművek operátorai erős zajterhelésnek vannak kitéve. Esetenként ez olyan komoly mértéket ölt, hogy a tartós egészségkárosodás megelőzése érdekében zajszintenként korlátozott munkavégzési időt kell bevezetni egyes járművek esetén. Jelen munka a helikopterek esetét vizsgálja kiemelten. A helikopterek esetén mind a rotor, mind az azt meghajtó motor komoly zajforrás, emiatt a bent ülők csak (aktív vagy passzív) zajvédelemmel ellátott fejhallgatóban, illetve sisakban tudnak megfelelő ideig a kabinban tartózkodni. Mivel az elsődleges zajforrás által keltett gerjesztések zajnyomásszint-csúcsai az alacsony frekvenciatartományban vannak, a végeselem-módszer használatával szimulációs úton vizsgáljuk a poroelasztikus és szilárd csillapítási anyagok alkalmazását a belső zajszint csökkentésére. Ennek érdekében egy modell helikopterbelső kerül szimulációra, akusztikus bevonat nélkül és szilárd csillapító anyagok használatával együtt is. Az eredményekből kimutatható zajszintcsökkenés növeli a kabinban tölthető időt, illetve csökkenti a bent ülők zajszint miatti fáradását.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
helicopterhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
noise levelhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
noise loadhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
poroelastic materialshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
finite element methodhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
helikopterhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
zajszinthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
terheléshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
poroelasztikus anyagokhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
végeselem-módszerhu_HU
Cím
dc.title
Reduction of Noise Loads in Rotorcraft Interior Using Poroelastic Materialshu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Zajterhelés csökkentése helikopterekben akusztikus zajcsillapító anyagok alkalmazásávalhu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Reduction of Noise Loads in Rotorcraft Interior Using Poroelastic Materials
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény