Szerző dc.contributor.author | Számadó Róza | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2017-09-06T13:37:11Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2017-09-06T13:37:11Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2017-09-06 | |
Isbn dc.identifier.isbn | 9786155057359 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/100494 | |
Kivonat dc.description.abstract | A magas színvonalú önkormányzati igazgatáshoz, a feladatellátás megújításához nemcsak a jogszabályi keretek megteremtésére, hanem a megfelelően képzett, és ‒ az egész életen át tartó tanulás jegyében ‒ folyamatosan fejlődő tisztviselőréteg kialakítására van szükség. A magyar közigazgatás megújításában kiemelt fontosságú a humánerőforrás-bázis megújítása, a személyi állomány folyamatos szakmai képzése, amely nélkül nem képzelhető el az európai uniós és a hazai igényeknek megfelelő közigazgatási működés. Az ÁROP-2.2.22 keretében az Önkormányzati szakértő szakirányú továbbképzési szak hallgatói számára az NKE vezetésével, a BM bevonásával új tananyag került kidolgozásra. A szakirányú képzés tananyagainak kialakítása során figyelembe vettük a területi specifikumokat, valamint azt, hogy az önkormányzatok a korábbiakban jellemzően milyen képzési igényeiket elégítették ki a piacról; ezenkívül az önkormányzati témában jártas szakértők tartalmi javaslatai is megjelennek a szakértői képzés tananyagaiban. Tananyagunk célja az önkormányzatoknál foglalkoztatott köztisztviselők felkészültségének javítása, valamint a szakmai tapasztalatok megszerzése mellett a személyes készségek folyamatos fejlesztése annak érdekében, hogy gyorsan és eredményesen tudjanak alkalmazkodni a változó jogszabályi, gazdasági, társadalmi környezethez és elvárásokhoz. A tankönyv a transzparens és inkluzív önkormányzat elérésének lehetőségeit ismerteti: az önkormányzati működést segítő lakossági részvételre, a bevonásra, az inklúzióra, annak módszertanára fókuszál, és megvizsgálja a lehetséges előnyöket, valamint a lehetséges nehézségeket. Elméleti alapozásnak tekinthető egy gyakorlati képzéshez. Hasznos kíván lenni a hallgatók terepmunkájához, az annak során elvégzendő feladatokhoz, mindezt a részvételen alapuló, helyi közösségi tervezési metódus felhasználásával. A tankönyv célja, hogy hozzájáruljon az önkormányzati igazgatás magasabb színvonalon történő végzéséhez, fejlessze a megújult feladatok ellátásához szükséges köztisztviselői készségeket, képességeket. A jegyzet tananyaga úgy került összeállításra, hogy a képzés követelményeinek eleget tevő hallgató, a majdani önkormányzati szaktanácsadó a munkája során a tantárgy keretein belül megszerzett tudással és a gyakorlati képzésen, terepmunka során megerősített kompetenciái mellé kapjon egy jól használható „sillabuszt” a módszertani keretekről, és példákat a használható eszközökből. | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | önkormányzat | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Települési önkormányzat | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | közszolgálat | hu_HU |
Cím dc.title | Inkluzív önkormányzat - XII. tankönyv (3. pillér) | hu_HU |