Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Dr. Puczkó Lászlóhu_HU
Author
dc.contributor.author
Jószai Attilahu_HU
Availability Date
dc.date.accessioned
2017-09-06T13:37:10Z
Availability Date
dc.date.available
2017-09-06T13:37:10Z
Release
dc.date.issued
2017-09-06
ISBN
dc.identifier.isbn
9786155057427
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/100485
Abstract
dc.description.abstract
A magas színvonalú önkormányzati igazgatáshoz, a feladatellátás megújításához nemcsak a jogszabályi keretek megteremtésére, hanem a megfelelően képzett, és − az egész életen át tartó tanulás jegyében − folyamatosan fejlődő tisztviselő réteg kialakítására van szükség. A magyar közigazgatás megújításában kiemelt fontosságú a humánerőforrás-bázis megújítása, a személyi állomány folyamatos szakmai képzése, amely nélkül nem képzelhető el az európai uniós és a hazai igényeknek megfelelő közigazgatási működés. Az ÁROP-2.2.22 keretében az Önkormányzati szakértő szakirányú továbbképzési szak hallgatói számára az NKE vezetésével, a BM bevonásával új tananyag került kidolgozásra. A szakirányú képzés tananyagainak kialakítása során figyelembe vettük a területi specifikumokat, valamint azt, hogy az önkormányzatok a korábbiakban jellemzően milyen képzési igényeiket elégítették ki a piacról; ezenkívül az önkormányzati témában jártas szakértők tartalmi javaslatai is megjelennek a szakértői képzés tananyagaiban. Településirányítás és településmarketing. Városok és falvak versenye. Bárhol élünk, szembesülünk ezzel a természetes folyamattal. „A szomszéd fűje mindig zöldebb” – tartja a mondás. És hajlamosak vagyunk ezt elhinni, természetes folyamatként, megváltoztathatatlan és örökérvényű igazságként kezelni. Holott a településirányítás folyamatának minőségi végrehajtása képes arra, hogy megtörje ezt. Közösségi bázisú tervezés, kiérlelt stratégia és helyi partnerség nélkül nincs esély arra, hogy egy település képes legyen változtatni saját sorsán, lehetőségein. A marketing ma már mind a termék-, mind pedig a szolgáltatáspiac számára megkerülhetetlen megközelítést képvisel. A tankönyv azt mutatja be, hogy a települések sem tekinthetik magukat kivételnek, a településmarketing a marketingalkalmazás egyik legkülönlegesebb területévé és terepévé vált. A települések funkcióinak, szerepeinek és feladatainak összetettsége, valamint a településekkel kapcsolatban lévő szervezetek, intézmények vagy személyek széles köre a településmarketinget bonyolult, soktényezős, ámde egyedi megközelítést igénylő feladattá teszi. A tankönyv első része bemutatja a településmarketing legfontosabb megközelítéseit, elemeit és feladatait, amelyeket példákon keresztül is illusztrál. A második rész, a szerzők szerint eddig kissé mellőzött témával, a turisztikai szempontú településmarketinggel foglalkozik, és a legmeghatározóbb kérdéseket és gyakorlatokat ismerteti, illetve mutatja be gyakorlati példákon keresztül.hu_HU
Keywords
dc.subject
településfejlesztéshu_HU
Keywords
dc.subject
Települési önkormányzathu_HU
Title
dc.title
Településfejlesztés - IV. tankönyv (3. pillér)hu_HU


Files in this item

Településfejlesztés - IV. tankönyv (3. pillér)
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény