Munkaügyi konfliktusok és rendezésük
Absztrakt :
A közszolgálati emberi erőforrás gazdálkodással foglalkozó szakembereknek tisztában kell lenniük a munkaügyi konfliktusok keletkezésével, a kezelési stratégiák jellemzőivel, és fel kell ismerniük munkájuk során a belső és külső ügyfelekkel kapcsolatos konfliktusok megfelelő megoldási lehetőségeit, valamint magas szinten szükséges kezelniük a várható konfliktusokat.
A tananyag célja, hogy a közszolgálati emberi erőforrás gazdálkodással foglalkozó szakemberek tudjanak hatékony és szakszerű segítséget nyújtani, módszertani támogatást biztosítani a közszolgálati vezetők számára a munkatársak közötti konfliktushelyzetek tisztázásában, a munkaügyi konfliktusok kezelésében, illetve a szervezeti feszültségek oldásában. Ehhez elengedhetetlen, hogy ismerjék meg a munkaügyi konfliktus fogalmát, folyamatát és rendezésük lehetőségeit.
A képzés során a hallgatók sajátítsanak el a mindennapokban alkalmazható, tapasztalati élményen alapuló, eredményes megoldási módszereket és technikákat, s legyenek képesek a megtanult modellek gyakorlati alkalmazására.