Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Károsi Zoltánné Borszéki Judithu_HU
Availability Date
dc.date.accessioned
2017-09-19T22:22:35Z
Availability Date
dc.date.available
2017-09-19T22:22:35Z
Release
dc.date.issued
2013
Issn
dc.identifier.issn
2060-0437hu_HU
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/893
Abstract
dc.description.abstract
Az Európa Tanács az 1990-es években általános nyelvpolitikai célul tűzte ki a többnyelvűség, a tagállamok közötti nagyobb egyetértés előmozdítását, a kultúra területén végzett közös tevékenység segítségével. 2001-ben tették közzé a Közös Európai Nyelvi Referenciakeretet (KER), ezáltal létrehozva a hatékony nyelvtanítás, nyelvtanulás és idegen nyelvi mérés integrált és áttekinthető rendszerét, amely elősegíti az egyéni mobilitást, valamint szilárd alap megteremtését a nyelvvizsgák kölcsönös elismeréséhez, a tanárok, oktatásszervezők, a vizsgáztató testületek munkájához, annak összehangolásához. A jelen közlemény célja annak vizsgálata, hogy a KER irányelvei és a határrendészeti szakmai nyelv sajátosságai alapján melyek azok a nyelvi kompetenciák, amelyeket a szaknyelv oktatása során fejlesztenünk kell.
Abstract
dc.description.abstract
In the 1990s, the Council of Europe defined promoting plurilingualism and greater understanding between member states by the adoption of common action in the cultural field as the main aims and objectives of its language policy. In 2001 the Common European Framework of Reference (CEFR) was published. It has been serving as an integrated and transparent system of efficient language teaching, learning and assessment ever since, facilitating individual mobility and providing a sound basis for the mutual recognition of language qualifications, for the work of teachers, course designers, examining bodies and the co-ordination of their efforts. The aim of this paper is to identify the language competences defined by the principles of the CEFR and based on the peculiarities of the special language used in border policing that are to be developed when teaching this specific purpose language.
Language
dc.language
enhu_HU
Contact information
dc.relation.ispartof
HADTUDOMÁNYI SZEMLE 6:(3) pp. 109-118. (2013)hu_HU
Keywords
dc.subject
nyelvtanítás
Keywords
dc.subject
határrendészeti tanterv
Keywords
dc.subject
Európai Unió
Keywords
dc.subject
társadalomtudományok
Keywords
dc.subject
rendészettudományok
Keywords
dc.subject
Közös Európai Nyelvi Referenciakeret
Keywords
dc.subject
nyelvi kompetencia
Keywords
dc.subject
kommunikáció
Keywords
dc.subject
szakmai nyelvhasználat
Keywords
dc.subject
határrendészet
Keywords
dc.subject
Common European Framework of Reference
Keywords
dc.subject
communicative language competence
Keywords
dc.subject
LSP
Keywords
dc.subject
border policing
Title
dc.title
The principles of modern language teaching represented in an EU training tool for border guards I.hu_HU
Type
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU

dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU

dc.description.foreignpublished
Nemhu_HU

dc.description.publicity
Igenhu_HU

dc.publisher.department
Angol szakcsoporthu_HU

dc.publisher.faculty
Rendészettudományi Karhu_HU

dc.publisher.institution
Idegennyelvi és Szaknyelvi Központhu_HU


Files in this item

The principles of modern language teaching represented in an EU training tool for border guards I.
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény