A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Barta Judit
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-04-22T10:30:30Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-04-22T10:30:30Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-0760
Issn
dc.identifier.issn
2063-9058
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/24669
Kivonat
dc.description.abstract
A tanulmány a fogyasztó és kiskorú fogalmának tisztázását követően ismerteti a kiskorúak felé irányuló reklámok uniós szabályozását, amely meglehetősen tagolt, több jogszabály által is érintett. A tanulmány ismerteti a releváns uniós kutatásokat, amelyek feltárják azon online marketingtechnikákat, amelyek a kiskorúak kiszolgáltatottságára építenek (például influenszerreklámok, online játékokba ágyazott vagy játéknak álcázott reklámok), és bár aggályosak, nem feltétlenül jogsértők. A tanulmány rámutat arra, hogy fogyasztóvédelmi szempontból melyek a jogsértő megoldások, köztük a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok.
Kivonat
dc.description.abstract
After clarifying the notions of consumer and minor, the study describes the EU regulation of advertising to minors, which is rather fragmented and covered by several pieces of legislation. The study presents relevant EU research that identifies online marketing techniques that rely on the vulnerability of minors and are therefore of concern (e.g. influencer advertising, advertising embedded in online games or disguised as games), showing why and how they may constitute unfair commercial practices.
Nyelv
dc.language
hu
Kulcsszó
dc.subject
kiskorú fogyasztó
Kulcsszó
dc.subject
digitalizáció
Kulcsszó
dc.subject
influenszerreklámok
Kulcsszó
dc.subject
online reklámok
Kulcsszó
dc.subject
online marketingtechnikák
Kulcsszó
dc.subject
online játékok
Kulcsszó
dc.subject
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Kulcsszó
dc.subject
underage consumer
Kulcsszó
dc.subject
digitalisation
Kulcsszó
dc.subject
influencer advertising
Kulcsszó
dc.subject
online advertising
Kulcsszó
dc.subject
online marketing techniques
Kulcsszó
dc.subject
online games
Kulcsszó
dc.subject
unfair commercial practices
Cím
dc.title
Kiskorú fogyasztók uniós védelme a feléjük irányuló online reklámokkal, online hirdetéstechnikákkal szemben
Cím változat
dc.title.alternative
EU Protection of Underage Consumers against Online Advertising and Online Advertising Techniques Directed at Them
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-04-19T12:50:11Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32575/ppb.2023.4.4
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34535350
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Pro Publico Bono: Magyar Közigazgatás
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
11
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
4
Terjedelem
dc.format.page
69-82
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
PRO PUBLICO BONO (2013-)
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Civilisztikai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Civilisztikai Tudományok Intézete


A tételhez tartozó fájlok

Kiskorú fogyasztók uniós védelme a feléjük irányuló online reklámokkal, online hirdetéstechnikákkal szemben
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény