Kiskorú fogyasztók uniós védelme a feléjük irányuló online reklámokkal, online hirdetéstechnikákkal szemben
Abstract :
A tanulmány a fogyasztó és kiskorú fogalmának tisztázását követően ismerteti a kiskorúak felé irányuló reklámok uniós szabályozását, amely meglehetősen tagolt, több jogszabály által is érintett. A tanulmány ismerteti a releváns uniós kutatásokat, amelyek feltárják azon online marketingtechnikákat, amelyek a kiskorúak kiszolgáltatottságára építenek (például influenszerreklámok, online játékokba ágyazott vagy játéknak álcázott reklámok), és bár aggályosak, nem feltétlenül jogsértők. A tanulmány rámutat arra, hogy fogyasztóvédelmi szempontból melyek a jogsértő megoldások, köztük a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok.
After clarifying the notions of consumer and minor, the study describes the EU regulation of advertising to minors, which is rather fragmented and covered by several pieces of legislation. The study presents relevant EU research that identifies online marketing techniques that rely on the vulnerability of minors and are therefore of concern (e.g. influencer advertising, advertising embedded in online games or disguised as games), showing why and how they may constitute unfair commercial practices.
Files in this item
Related items
Show items related to title, author, creator, and subject.
-
Title: A magyarországi távszerencsejáték-perek tapasztalatai és konzekvenciái (2013–2018)
Author: Radics György Viktor
Date: 2019
Submitted: 2019-12-18
-
Title: A választási szervek online ülésezésének megoldásai és kihívásai
Author: Kurunczi Gábor; Téglási András
Date: 2022
Submitted: 2023-03-28
-
Title: Trendi terrorizmus: terroristamarketing, toborzás és megfélemlítés a közösségi médiában : Veszélyek ...
Author: Suller Zénó
Date: 2023
Submitted: 2023-09-08
-
Title: Új játék, új szabályok: Az e-kereskedelemmel kapcsolatban alakuló európai versenyjogi gyakorlat
Author: Gál Gábor
Date: 2019
Submitted: 2019-09-26