Kiskorú fogyasztók uniós védelme a feléjük irányuló online reklámokkal, online hirdetéstechnikákkal szemben
Absztrakt :
A tanulmány a fogyasztó és kiskorú fogalmának tisztázását követően ismerteti a kiskorúak felé irányuló reklámok uniós szabályozását, amely meglehetősen tagolt, több jogszabály által is érintett. A tanulmány ismerteti a releváns uniós kutatásokat, amelyek feltárják azon online marketingtechnikákat, amelyek a kiskorúak kiszolgáltatottságára építenek (például influenszerreklámok, online játékokba ágyazott vagy játéknak álcázott reklámok), és bár aggályosak, nem feltétlenül jogsértők. A tanulmány rámutat arra, hogy fogyasztóvédelmi szempontból melyek a jogsértő megoldások, köztük a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok.
After clarifying the notions of consumer and minor, the study describes the EU regulation of advertising to minors, which is rather fragmented and covered by several pieces of legislation. The study presents relevant EU research that identifies online marketing techniques that rely on the vulnerability of minors and are therefore of concern (e.g. influencer advertising, advertising embedded in online games or disguised as games), showing why and how they may constitute unfair commercial practices.
A tételhez tartozó fájlok
Kapcsolódó tételek
Cím, szerző, létrehozó, és tárgyszó szerint kapcsolódó tételek mutatása.
-
Cím: A magyarországi távszerencsejáték-perek tapasztalatai és konzekvenciái (2013–2018)
Szerző: Radics György Viktor
Dátum: 2019
Feltöltve: 2019-12-18
-
Cím: A választási szervek online ülésezésének megoldásai és kihívásai
Szerző: Kurunczi Gábor; Téglási András
Dátum: 2022
Feltöltve: 2023-03-28
-
Cím: Trendi terrorizmus: terroristamarketing, toborzás és megfélemlítés a közösségi médiában : Veszélyek ...
Szerző: Suller Zénó
Dátum: 2023
Feltöltve: 2023-09-08
-
Cím: Új játék, új szabályok: Az e-kereskedelemmel kapcsolatban alakuló európai versenyjogi gyakorlat
Szerző: Gál Gábor
Dátum: 2019
Feltöltve: 2019-09-26