A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Kálmán Botond
Szerző
dc.contributor.author
Juhász Tímea
Szerző
dc.contributor.author
Tóth Arnold
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-03-28T08:49:40Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-03-28T08:49:40Z
Kiadás
dc.date.issued
2021
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21653
Kivonat
dc.description.abstract
Tanulmányunk célja a COVID-19-járvány miatti korlátozások hatásának vizsgálata. Célcsoportunkat a hazai felsőoktatásban tanuló hallgatók jelentik, akiknek megszokott életét a járvány megelőzése érdekében meghozott korlátozó intézkedések egyik napról a másikra gyökeresen megváltoztatták. A szükség miatt sietve bevezetett online oktatás otthonmaradásra, személyes kapcsolataiktól való fizikai távolságtartásra kényszerítette a hallgatókat. Ennek a helyzetnek a lelki hatásaira fókuszálunk kutatásunkban, amit online kérdőíves módszerrel végeztünk. Az adatok statisztikai feldolgozását követően elemeztük a kapott eredményeket, majd levontuk következtetéseinket. This current paper examines the effects of restrictions with regard to the Covid-19 situation on Hungarian university students by means of an online questionnaire. The sudden closure of higher education institutions caught every actor of higher education, i.e., professors, students, and staff, off guard. Out of several questions, the authors focused on whether online connections had a protective role similar to actual personal connections against the negative consequences of anxiety and stress. Furthermore, they examined the factors in relation to the specialities of distance learning along with students’ attitudes and opinions thereon, and also the demographic characteristics influencing them. Analysing the solutions offered by universities, they searched for those non-university-specific strategic steps that could facilitate the sustainability of the educational system and the maintenance of students’ devotedness at least on a pre-pandemic level. Based on their results, they conclude that online relationships not only provide protection against stress and anxiety in the period of quarantine restrictions but directly secure the highest defence; hence, the authors introduced the concept of online personal relationship. Another important finding is that family can make up for the lack of personal meetings the most; therefore, the support of the family is more important than academic and technical help from universities, even for online studies. From the perspective of university support, the availability of course leaders has a vital role. The authors only achieved few significant results – this is however not a mistake but designates that the opinion of university students is highly alike in the examined questions.
Nyelv
dc.language
Magyar
Cím
dc.title
A COVID-19 magyar egyetemi hallgatókra kifejtett hatásai
Típus
dc.type
folyóiratcikk tanulmány
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-03-27T21:21:09Z
Doi azonosító
dc.identifier.doi
https://doi.org/10.17670/MPed.2021.1.25
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
32548963
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
MAGYAR PEDAGÓGIA
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
121
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
1
Terjedelem
dc.format.page
25-46
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
MAGYAR PEDAGÓGIA
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Gazdaság- és Regionális Tudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Üzleti Gazdaságtan Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Kertészettudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Tájépítészeti és Tájökológiai Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
AJK hallgatók
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Gazdaság- és Regionális Tudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Üzleti Gazdaságtan Tanszék


A tételhez tartozó fájlok

A COVID-19 magyar egyetemi hallgatókra kifejtett hatásai
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény