Szerző dc.contributor.author | Debreceniné Deák Veronika | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2024-01-16T15:26:39Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2024-01-16T15:26:39Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 1788-1919 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/21268 | |
Kivonat dc.description.abstract | A kiberbiztonsági gyakorlatok feladata felkészíteni a felhasználókat a kibervédelmi stratégiák aktív és hatékony végrehajtására. Azonban számos jelenleg rendelkezésre álló platform és oktatási anyag alkalmazása szükségessé teszi a mélyebb informatikai ismereteket, így leginkább az IT-biztonság területén végzett szakértők képesek eredményesen ellátni ezeket a feladatokat.A cél egy olyan oktatási anyag kidolgozása, amelyet akár a közszolgálatban, így például a közigazgatásban, illetve a honvédelemben részt vevő különböző szervezetekben vagy akár a magánszférában is képesek lehetnek alkalmazni olyan foglalkoztatottak továbbképzésére, akik nem rendelkeznek mélyebb informatikai előképzettséggel.Jelen tanulmány célja a közszolgálati kiberbiztonsági gyakorlati oktatás keretében megvalósított szimulációs keretrendszer működésének definiálása, amelyben a hallgatók kibertámadások segítségével sajátíthatják el a védekezési mechanizmusok végrehajtásához szükséges készségeket, képességeket és ismereteket. | |
Kivonat dc.description.abstract | The aim of cyber security practices is to prepare employees to execute cybersecurity strategies actively and effectively. However, the use of several currently available platforms and educational materials requires deeper IT knowledge, hence mostly IT security experts are capable of performing these tasks effectively. The ultimate goal is to develop educational materials that can be used to train employees without deeper IT background, either in various organizations of the public service, such as public administration or defence, or even in the private sector. The aim of the present paper is to define the operation of a simulation framework implemented in the framework of public service cybersecurity training, in which students can acquire the skills, abilities and knowledge necessary to execute defence mechanisms in case of cyberattacks. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kulcsszó dc.subject | kiberbiztonság | |
Kulcsszó dc.subject | gyakorlati oktatás | |
Kulcsszó dc.subject | szimulációs környezet | |
Kulcsszó dc.subject | kibertámadás | |
Kulcsszó dc.subject | cybersecurity | |
Kulcsszó dc.subject | practical education | |
Kulcsszó dc.subject | simulation environment | |
Kulcsszó dc.subject | cyberattack | |
Cím dc.title | Prototípus-implementáció kibervédelmi technikák gyakorlati oktatására | |
Cím változat dc.title.alternative | Prototype Implementation of Cybersecurity Techniques for Practical Education | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2024-01-16T10:45:53Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32567/hm.2023.3.9 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Műszaki tudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34506465 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Hadmérnök | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 18 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 3 | |
Terjedelem dc.format.page | 121-144 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | HADMÉRNÖK | |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2023 | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Katonai Műszaki Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Katonai Műszaki Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Nemzeti Közszolgálati Egyetem | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Kiberbiztonsági Kutatóintézet |