Szerző dc.contributor.author | Uricska Erna | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-08-01T11:27:33Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-08-01T11:27:33Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2020 | |
Issn dc.identifier.issn | 1216-3384 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/20775 | |
Kivonat dc.description.abstract | A felsőoktatás egyik fontos feladata, hogy igazodjon a munkaerőpiac kihívásaihoz. Korábban még nem létező, digitális képességekre épülő pozíciók jelentek meg az utóbbi években, amelyek ellátásához a digitális olvasás- és írástudás, valamint a kommunikáció fejlesztése elengedhetetlen. A tanulmány célja a hallgatók jelenlegi digitális és verbális kommunikációs szintjének és azok fejlesztési lehetőségeinek bemutatása a rendészeti szaknyelvi órák keretében. Bemutatjuk a különböző nyelvtanítási módszerek és nyelv- tanulási stratégiák alkalmazhatóságát, melyre építve ismertetjük a tervezett empirikus vizsgálatunk legfontosabb jellemzőit, melyet a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karán a rendészeti szaknyelvet tanuló hallgatók körében valósítunk majd meg. | |
Kivonat dc.description.abstract | One of the main tasks of higher education is to adapt to the challenges of the labour market. New positions have emerged nowadays that can be filled only by those possessing appropriate digital and communication skills, thus these jobs require these skills on a daily basis. The aim of the study is to present the students’ actual digital and verbal communication level and the possible ways of their improvement in ESP (English for Specific Purposes) classes. We present the applicability of various language teaching methods and language learning strategies, and relying on them, we present the main characteristics of our planned empirical research that will be carried out with the students of the Faculty of Law Enforcement at the University of Public Service. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kulcsszó dc.subject | közösségi oldalak | |
Kulcsszó dc.subject | digitális kommunikáció | |
Kulcsszó dc.subject | rendészeti digilektus | |
Kulcsszó dc.subject | szaknyelvoktatás | |
Kulcsszó dc.subject | nyelvtanulási stratégiák | |
Kulcsszó dc.subject | community websites | |
Kulcsszó dc.subject | digital communication | |
Kulcsszó dc.subject | policing digilect | |
Kulcsszó dc.subject | teaching languages for specific purposes | |
Kulcsszó dc.subject | language learning strategies | |
Cím dc.title | Rendészeti közösségi oldalak alkalmazása a szaknyelvoktatásban | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-07-31T17:43:20Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.1556/2063.29.2020.4.10 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Rendészet tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 31797130 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Educatio | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 29 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 4 | |
Terjedelem dc.format.page | 653-662 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | EDUCATIO | |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2020 | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | RTK Idegen Nyelvi és Szaknyelvi Központ | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | RTK Idegen Nyelvi és Szaknyelvi Központ | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola |