A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Berényi László
Szerző
dc.contributor.author
Deutsch Nikolett
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-04-12T14:23:15Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-04-12T14:23:15Z
Kiadás
dc.date.issued
2021
Issn
dc.identifier.issn
2071-1050
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20446
Kivonat
dc.description.abstract
This study attempts to identify a relationship between the perception of corporate social responsibility (CSR) and the business philosophies (Machiavellianism moral objectivism legalism ethical relativism social Darwinism) among Hungarian business students. The goals of the investigations are (1) to explore the perception of CSR (2) to analyze which business philosophies describe the students and (3) to characterize typical patterns by means of cluster analysis. The data collection was performed by means of a self-administered voluntary online survey including the Attitudes Toward Business Ethics Questionnaire (ATBEQ) instrument. Grouping effects were tested with non-parametric analysis of variance cluster analysis used the K-Means method. The research sample consisted of 865 responses. Machiavellianism was found to be the most dominant business philosophy among the respondents. The cluster analysis shows three patterns
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
CSR perception
Kulcsszó
dc.subject
ATBEQ
Kulcsszó
dc.subject
business ethics
Kulcsszó
dc.subject
business philosophies
Kulcsszó
dc.subject
business students
Cím
dc.title
Corporate Social Responsibility and Business Philosophies among Hungarian Business Students
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-12T12:51:43Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
A publikáció a Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2020. évi Tématerületi Kiválóság Program keretében, a Fenntartható biztonság és társadalmi környezet elnevezésű projekt támogatásával valósult meg, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által kibocsátott támogatói okirat alapján.
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.3390/su13179914
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
32200191
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Sustainability
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
13
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
17
Terjedelem
dc.format.page
1-21
Wos azonosító
dc.identifier.wos
000694536400001
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85114472596
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
SUSTAINABILITY-BASEL
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2021
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vállalkozásfejlesztési Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vezetéstudományi Intézet


A tételhez tartozó fájlok

Corporate Social Responsibility and Business Philosophies among Hungarian Business Students
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény