Szerző dc.contributor.author | Urbanovics Anna | |
Szerző dc.contributor.author | Sasvári Péter | |
Szerző dc.contributor.author | Teleki Bálint | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-04-14T10:27:46Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-04-14T10:27:46Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2021 | |
Issn dc.identifier.issn | 1750-6166 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/20406 | |
Kivonat dc.description.abstract | Purpose – The purpose of this paper is to analyse the legal and political background of COVID-19 related measures introduced during the first wave of the pandemic in the Visegrad Group. These countries introduced measures within the state of emergency that may be violation against the values of the European Union, such as the rule of law. Design/methodology/approach – A mixed approach methodology is used. Firstly, the examined countries are analysed and compared from the aspect of constructional law and political science in the form of case studies. Then, empirical research is conducted based on social media analysis limited to Twitter contents. Findings – The authors found that, however, in every analysed country, the measures challenge the European values these are not expressed in the social media equally. While Slovakia is displayed from a cooperative aspect, the Czech Republic has a few critics. Poland and Hungary have a biased, negative reputation filled with heavy critics. Research limitations/implications – The limitation of this paper lies in the empirical research, as social media analysis was conducted based on keyword search and within a defined time scope. Practical implications – Findings help decision-makers concentrate on and modify their communication concerning the extraordinary regulations during a worldwide crisis, such as the COVID-19 pandemic. Social implications – The feedback of social media users analysed is valuable for politicians and government officials as well. Originality/value – The socio-political impacts of the COVID-19 pandemic have not been elaborated in the literature yet with respect to the V4 countries. The V4-countries are a special entity as an intergovernmental platform within the EU, whose reputation as democracies is rather heterogeneous. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kulcsszó dc.subject | European union | |
Kulcsszó dc.subject | Social media | |
Kulcsszó dc.subject | Rule of law | |
Kulcsszó dc.subject | COVID-19 | |
Kulcsszó dc.subject | Visegrad group | |
Cím dc.title | Evaluation of the COVID-19 regulations in the Visegrad group | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-04-06T13:40:00Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
dc.description.notes | A publikáció a Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2020. évi Tématerületi Kiválóság Program keretében, a Fenntartható biztonság és társadalmi környezet elnevezésű projekt támogatásával valósult meg, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által kibocsátott támogatói okirat alapján. | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.1108/TG-08-2020-0228 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Média- és kommunikációs tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 31835247 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Transforming Government: People Process and Policy | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 15 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 4 | |
Terjedelem dc.format.page | 645-657 | |
Wos azonosító dc.identifier.wos | 000613492900001 | |
Scopus azonosító dc.identifier.scopus | 85099945040 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | TRANSFORM GOVERN | |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2021 | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Európai Köz- és Magánjogi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Nemzetbiztonsági Szakkollégium | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Európai Köz- és Magánjogi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Európa-tanulmányok Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | E-közszolgálati Fejlesztési Intézet | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Informatikai Intézet II | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Gazdálkodástani Intézet | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola |