Szerző dc.contributor.author | Wanjiku Wangai Agnes | |
Szerző dc.contributor.author | Rohacs Daniel | |
Szerző dc.contributor.author | Boros Anita | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-04-14T08:29:31Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-04-14T08:29:31Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2020 | |
Issn dc.identifier.issn | 2071-1050 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/20379 | |
Kivonat dc.description.abstract | Generallythe development process of the railway transport system is determined by the market pull effects initiated by the economy and society and the market push effects induced by technological progress. The policymakers can provide a balance between these two effects this results in more effective, safer, and greener future railway systems. In developing countries, the railway systems lag compared to the developed economies. Therefore, the supporting management tools and legal supports for policymakers and strategic management play significant roles in the development of future sustainable transport systems. This paper deals with such required tools and the potential legal framework that support the development of sustainable railway systems in developing countries. The major novelty and advantages of the introduced methodology is the harmonised interaction between society, economic demands, technological development, and regulation. The proposed tools are applied to the Kenya rail system development. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kulcsszó dc.subject | railway transport | |
Kulcsszó dc.subject | strategic development | |
Kulcsszó dc.subject | developing countries | |
Kulcsszó dc.subject | Sub-Saharan Africa | |
Cím dc.title | Supporting the Sustainable Development of Railway Transport in Developing Countries | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-04-06T12:53:44Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.3390/su12093572 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Regionális tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 31294058 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Sustainability | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 9 | |
Terjedelem dc.format.page | 1-21 | |
Wos azonosító dc.identifier.wos | 000537476200071 | |
Scopus azonosító dc.identifier.scopus | 85085115444 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | SUSTAINABILITY-BASEL | |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2020 | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Vasúti Járművek Repülőgépek és Hajók Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Vasúti Járművek Repülőgépek és Hajók Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Lőrincz Lajos Közigazgatási Jogi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Globalizációs Kompetencia Központ | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Lőrincz Lajos Közigazgatási Jogi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Vasúti Járművek Repülőgépek és Hajók Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Globalizációs Kompetencia Központ | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közjogi Intézet |