Szerző dc.contributor.author | Rajmund Kuti | |
Szerző dc.contributor.author | F. Könczöl | |
Szerző dc.contributor.author | L. Csapó | |
Szerző dc.contributor.author | László Földi | |
Szerző dc.contributor.author | Á. D. Tóth | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-03-28T09:17:47Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-03-28T09:17:47Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2022 | |
Issn dc.identifier.issn | 2406-128X | |
Issn dc.identifier.issn | 1451-2092 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/20296 | |
Kivonat dc.description.abstract | Detecting the engine failures of the continuous track military vehicles is challenging because their engines are always built-in narrow places covered with armored plates. In the case of the older engines, modern computer diagnostics cannot be used for failure analysis, the solution for these tasks is the visual analysis w ith the engine disassembly. A possible cost-effective failure analysis method can be the tribological and chemical analysis of the used oil from the engine, which can eliminate the engine disassembly work and as the results of the chemical oil analysis can also provide information about possible fuel or cooling water dilution or the increased wear of engine components. The main goal of this article is to present the failure analysis method through the tribological investigation of the engines of two PTSZ-M type medium-tracked amphibious military transport vehicles. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kulcsszó dc.subject | military vehicle | |
Kulcsszó dc.subject | internal combustion engine | |
Kulcsszó dc.subject | tribological investigation | |
Kulcsszó dc.subject | failure detection | |
Cím dc.title | Detection of the Possible Engine Damages in Case of a Continuous Track Military Vehicles with Tribological Investigations | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-03-27T13:41:58Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.5937/fme2203526K | |
Tudományág dc.subject.discipline | Műszaki tudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 33092695 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | FME Transactions | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 50 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 3 | |
Terjedelem dc.format.page | 526-534 | |
Wos azonosító dc.identifier.wos | 000889012200013 | |
Scopus azonosító dc.identifier.scopus | 85137987942 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | FME TRANS | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Automatizálási és Mechatronika Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Műveleti Támogató Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | AUDI Hungaria Járműmérnöki Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Katonai Műszaki Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Járműhajtás Technológia Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Mechatronika és Gépszerkezettan Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Belsőégésű Motorok és Járműhajtások Tanszék |