Hagyományos oktatási módszerekre optimalizált komplex tananyag távoktatási tananyaggá történő transzformálásának, fejlesztésének lehetőségei és tapasztalatai
Absztrakt :
Napjainkban egyre inkább elfogadottá válik az oktatás-képzés és kiképzés terén, hogy
a hagyományos oktatási és képzési folyamatokat alternatív- vagy atipikus módszerekkel
egészítik ki, vegyítik (vegyes képzés), vagy teljes mértékben elektronikus környezetbe,
platformokra helyezik át. Egyrészt ez extraként járul hozzá az oktatási folyamat eredményességéhez, további információ megosztásával vagy az oktatott témához relevánsan
kapcsolódó kép, hang esetleg videóanyag megosztásával vagy egyfajta igényként jelenik
meg, hogy a szűkös időkeretek mellett flexibilis lehetőséget biztosítson a tanuláshoz.
Bármely oktatandó témakört alapul véve, a tanulási folyamatot támogató tananyag
összeállítása és egy egységbe szerkesztése a folyamat legfontosabb része, hisz az ebben
lefektetett alapok mentén megy végbe a tanulási folyamat (egy része). Tanulmányom
célja, hogy számba vegye mindazon elemeket a tanítási folyamatban, amelyek elengedhetetlenül fontosak, és megvizsgálja azok beillesztésének lehetőségét távoktatási
keretek közé, úgy, hogy értékük és eredményességük a tanulási folyamat vonatkozásában
lehetőleg ne sérüljön.
Nowadays it is widely accepted and known that traditional education and training contents
are combined/blended with or replaced by alternative (e-learning) training materials,
placing the learning process into a virtual environment. On the one hand, this kind of
transformation can contribute to the success of the learning process through sharing
extra relevant information, media content; on the other hand, e-learning methods provide flexible training opportunities in our fast-paced world. Regardless of the type of the
training content, the most important part of the procedure is the design and development
of the training materials, because this phase determines the entire training process,
the defined basic principles play vital roles in success. My aim is to take into account
the elements of the learning process – which are very important both in traditional and
alternative training methods – and analyse the opportunities of its transformation into
e-learning content ensuring success.