A pszichológiai műveletek megközelítése a marketing szemléletén keresztül
Abstract :
A pszichológiai művelet (PSYOPS) olyan tervezett módszer, mely szelektált információkat és indikátorokat közvetít egy meghatározott célcsoport részére, annak érdekében,
hogy befolyásolja érzelmeiket, motivációikat, tárgyi szemléletmódjukat. Alapfilozófiájában ez a megközelítés a marketing sajátja is. Továbbá olyan eszközöket és módszereket használ fel, melyeket civil oldalon, a marketing területén alkalmaznak. A 21.
században pedig mind a két terület széles palettán mozoghat, egymástól tanulva,
akár a másik gyakorlatát adaptálva. Cikkemben e merőben eltérő két terület közötti
összefüggéseket kívánom bemutatni néhány alapvető marketingszempont alapján,
főként a pszichológiai műveletekre koncentrálva, röviden kitérve az alapjukat adó információ hasznosságára.
Psychological operations (PSYOPS) are planned methods that convey selected
information and indicators to a specific target group in order to influence their
emotions, motivations, and approaches. The basic philosophy of marketing is very
similar to this approach. In addition, PSYOPS are using tools and methods which – in
the civilian sphere – are applied in the field of marketing. In the 21 st century a broad
range of possibilities are at the disposal of both the military and civilian fields; they
can learn from each other and adapt each other’s practices. In this article I intend
to present the relationship between these two very different fields in the light of some
basic marketing aspects, particularly focusing on the psychological operations briefly
covering the usefulness of the information they are based on.