Szerző dc.contributor.author | Kasza Anett | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2019-11-08T09:16:34Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2019-11-08T09:16:34Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2011 | |
Issn dc.identifier.issn | 2063-4986 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/13729 | |
Kivonat dc.description.abstract | A rendszerváltás előtt Magyarországon, centralizált közigazgatási- gazdasági- társadalmi és közlekedési rendszer működött, melynek Budapest volt a központja. Ennek megfelelően alakult a város közigazgatási rendszere, infrastruktúrájának, építészeti kialakításának, közlekedésének fejlődése, amely több mint 20 évvel a rendszerváltás után még mindig érezteti hatását. Különösen igaz ez a közlekedésre, mert az ország sugaras elrendezésű úthálózata alapvetően a fővároson mennek át, vagy annak közelében haladnak. Ebből következik, hogy a városban végbemenő negatív, vagy pozitív folyamatok, közvetve, vagy közvetlenül, de hatással vannak az ország más településeire is. De ez fordítva is igaz. Ebben a cikkben arra vállalkoztam, hogy Budapest sajátos helyzetéből kiindulva, áttekintem annak katasztrófa-veszélyeztetettségét, javaslatot teszek a veszélyeztetettségi elemzés módszerére és annak alkalmazási lehetőségére. Figyelembe véve, hogy a vizsgált területről kevés szakirodalom áll rendelkezésre, ezért a cikk elkészítésénél alapvetően a szakemberekkel folytatott konzultációkra, saját tapasztalataimra támaszkodtam, így sok esetben egyéni gondolatmenetet és elképzeléseket is tükröz. | hu_HU |
Nyelv dc.language.iso | hu | hu_HU |
Cím dc.title | Budapest katasztrófa-veszélyeztetettségének elemzése | hu_HU |
Típus dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |