Rendkívüli események balesetelhárításának háttere a földalatti vasutak esetében
Absztrakt :
A földalatti vasutak esetében a személyek (utasok és társasági munkavállalók) mentése, valamint
a műszaki mentés az infrastruktúra különleges tulajdonságai miatt eltér, illetve nehezebb
az általánosan bevett vasúti gyakorlattól. A hely szűke, a vontatási energia hozzávezetése,
a szellőzés bekorlátozása, a látási viszonyok tulajdonságai, a föld felszíne alatti kiépítés, a vonatok
továbbításának rendje, a jármű technikai kialakításai mind-mind olyan változók, amelyeket
figyelembe kell venni egy esetleges terrorcselekmény, fatális/közfeltűnést keltő műszaki
meghibásodás, vagy tömegszerencsétlenség esetén végrehajtott mentési eljárásnál. A téma
aktualitása időszerű, de olyan cikk még nem íródott, amelyet az ebben a környezetben dolgozó
személy írt. A célkitűzés, hogy a már ismert rendszerre tapasztalati úton nyugvó variációkat
mutassunk be, a földalatti vasúti hálózatban való mentés sajátosságairól. Ennek különlegességeiről,
és gyakorlati kivitelezéséről szólunk.
The rescue operations regarding persons (passengers and staff) and the technical obstacle prevention
differs from the normal railway systems, due to the extreme conditions of its infrastructure. The lack
of space, the traction power supply, the limited possibilities for ventilation, the restricted visibility
conditions, the underground layout are all the extreme conditions to be considered, upon planning
the rescue operations upon a fatal/public technical malfunction, or mass catastrophe. The actuality of the article lays upon the fact, that there was not any article written in this matter by people who
are actually working in these conditions. The aim is to present the additions to all the theoretical
information that exists about the matter, from the pen of a practical user, who gained experience on
the job itself. We will write about the specialities of the rescue in the subway system, and its execution.