Szerző dc.contributor.author | Szani Ferenc | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Vécsey Zsadány András | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2017-09-06T13:27:08Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2017-09-06T13:27:08Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2017-09-06 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/100188 | |
Kivonat dc.description.abstract | Az Államreform Operatív Program keretében megvalósuló Közigazgatási Vezetői Akadémia című kiemelt projekt Az ÁROP 2.2.1. és ÁROP 2.2.2. projektek keretében kidolgozásra kerültek a kompetencia alapú, moduláris rendszerű közigazgatási vezetőképzési rendszer egyes elemei; ezek fókuszai az általános vezetői kompetenciák fejlesztése, valamint a vezetői a stratégiai készségek fejlesztése. Jelen projekt keretében ezen modulok integrálásával, Közigazgatási Vezetői Akadémia néven új, kormánytisztviselői vezetői képzési rendszer kerül kidolgozásra. A képzés célorientált módon, rendszerbe foglalva közvetíti a közigazgatás által igényelt vezetési ismereteket és készségeket; ezek strukturális elemekként együttesen adják az Akadémia különböző vezetői igényeket kielégítő komplexitását. Jelen képzés célja az e-learning bemutatása. Jelen tanulmány célja, hogy elméleti és gyakorlati segítséget adjon a „Közigazgatási Vezetői Akadémia” tanárainak, trénereinek és szakértőinek a „blended learning” megközelítés célirányos használatához, illetve egyszerűbb digitális tartalmak (tananyagok) és tesztek elkészítéséhez. Az e-learninget olyan speciális információ- és tudásközvetítő folyamatként definiáltuk, amely kommunikációs csatornaként számítógépet, illetve különböző, egymással hálózati összeköttetésben álló informatikai eszközt használ. A lényeg a pedagógiai értelmezésben rejlik. Eb-ben a megközelítésben az e-learning több módszertani területet integráló képzési technológia. Nagy távolságokat képes áthidalni, akárcsak a távoktatás, de azzal ellentétben a visszacsatolás idejét akár azonnalira is lerövidítheti. Multimédiás, azaz hang- és videó-fájlokat kezelő tulajdonságai nemcsak vonzóvá, hanem motiválóvá is teszik. Emellett az informatika valamennyi előnye kihasználható: többek között egyénre szabott oktatási programok állíthatók össze (nagyfokú individualizáció), a felhasználó teljesítménye tetszés szerinti szempontok alapján értékelhető, a közvetített tudás pedig gyorsan és költség-hatékonyan fejleszthető. A „Blended Learning” leggyakrabban alkalmazott definíciója ezt az újszerű képzési/fejlesztési megközelítést a hagyományos tantermi programok és az online tartalmak/interakciók mixeként írja le. A vezetésfejlesztő programok esetében azonban a klasszikus és virtuális tréningek szinergiájánál határozottan többről van szó. Nem létezhet hatékony vezetőképzés ugyanis erőteljes gyakorlatorientáció és a program résztvevői (hallgatói) között kialakuló kapcsolatháló („network”) tudatos fejlesztése nélkül. | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | e-learning | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Vezetőképzés | hu_HU |
Cím dc.title | E-learning, blended learning módszertani tananyag és irányelvek | hu_HU |