Elektronikus állampolgári ügyintézési szolgáltatások
Absztrakt :
A szakanyag vázolja a hazai közigazgatás elektronikus technológián alapuló fejlesztésének és korszerűsítésének kereteit, alapvetéseit, irányait és részelemeit. Ismerteti a közigazgatásban jelenleg működő és elérhető, legnépszerűbb, az állampolgárok által közvetlenül is elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat, bemutatja a közigazgatásban működő és elérhető telefonos tájékoztatási és ügyintézési szolgáltatást, egyrészt a vonatkozó jogszabályi keretek ismertetésén, másrészt a 1818 Kormányzati Ügyfélvonal működésén és annak továbbfejlesztésére irányuló elképzelések rövid áttekintésén keresztül. Kitér a kényelmi és kiegészítő elektronikus szolgáltatásokra. A szakanyag továbbá részletezi a közigazgatásban már elérhető intelligens kártya alapú technológia alapjait, nemzetközi és hazai szabályozási környezetét, valamint az ahhoz kapcsolódóan folyamatos fejlesztés alatt álló szolgáltatásokat hivatott bemutatni, elsősorban a Nemzeti Egységes Kártyarendszer céljain és működésén, valamint kiemelten a 2016. január 1-én bevezetett elektronikus személyazonosító igazolvány igazgatási és szolgáltatási rendszerén keresztül.