Author dc.contributor.author | Tóth József | |
Availability Date dc.date.accessioned | 2024-06-28T07:12:15Z | |
Availability Date dc.date.available | 2024-06-28T07:12:15Z | |
Release dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 1789-770X | |
uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/26354 | |
Abstract dc.description.abstract | A légi közlekedés környezetvédelmi szempontú fejlesztése, a légköri és a zajszennyezés csökkentése az elmúlt évtizedekben a repülőterek vonatkozásában is nagy hangsúlyt kapott. Ennek kapcsán létrejött az Airport Carbon Accreditation (ACA), az egyetlen intézményileg támogatott, globális szén-dioxid-gazdálkodási tanúsítási program, amely a repülőterek számára biztosít tanúsított megfelelést és minősítést környezetbarát működésük igazolására. Ezenkívül láthatóvá teszi azokat a lehetőségeket és továbblépési irányokat, amelyek a „zéró kibocsátás” hosszú távú célkitűzésének megvalósítását biztosíthatja. Fontos feladat az európai körkép készítése, amely egyelőre a fellelhető forrásmunkák elemzésén és feldolgozásán kell hogy alapuljon. A legjobb gyakorlatok megtalálása és a hazai – úgy a kereskedelmi, mint a katonai – repülőterekre való alkalmazhatóságuk vizsgálata további kutatások feladata. | |
Abstract dc.description.abstract | The environmental development of air transport and the reduction of atmospheric and noise pollution have also had a significant impact on airports in recent decades. In connection with this, Airport Carbon Accreditation (ACA) was created, the only institutionally supported, global carbon dioxide management certification program that provides airports with certified compliance and certification to prove their environmentally friendly operation. In addition, it makes visible the possibilities and ways forward that can ensure the realization of the long-term goal of “zero emissions”. An important task is the examination of a European overview, which for the time being must be based on the analysis and processing of available source works. Finding the best practices and examining their applicability to domestic – both commercial and military – airports will be the result of further research. | |
Language dc.language | hu | |
Keywords dc.subject | környezetvédelem | |
Keywords dc.subject | repülőtér-fejlesztés | |
Keywords dc.subject | légszennyezés | |
Keywords dc.subject | kereskedelmi repülés | |
Keywords dc.subject | environmental protection | |
Keywords dc.subject | airport development | |
Keywords dc.subject | air pollution | |
Keywords dc.subject | commercial aviation | |
Title dc.title | A repülőtéri folyamatok környezetkárosító hatásainak csökkentésére irányuló fejlesztések várható irányai | |
Title Version dc.title.alternative | Expected Directions of Developments Aimed at Reducing the Environmental Impact of Airport Processes | |
Type dc.type | folyóiratcikk | |
Date Change dc.date.updated | 2024-06-25T10:56:31Z | |
Version dc.description.version | kiadói | |
dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
dc.description.notes | A TKP2021-NVA-16 számú projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a TKP2021-NVA pályázati program finanszírozásában valósult meg. | |
Doi ID dc.identifier.doi | 10.32560/rk.2023.2.23 | |
Discipline Discipline + dc.subject.discipline | Műszaki tudományok | |
dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok | |
MTMT ID dc.identifier.mtmt | 35069847 | |
dc.identifier.journalTitle | Repüléstudományi Közlemények | |
dc.identifier.journalVolume | 35 | |
dc.identifier.journalIssueNumber | 2 | |
Scope dc.format.page | 211-218 | |
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | REPÜLÉSTUD KÖZL | |
Author institution dc.contributor.department | Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék | |
Author institution dc.contributor.department | Katonai Repülő Intézet | |
Author institution dc.contributor.department | Katonai Repülő Tanszék |