Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Palik Mátyás
Author
dc.contributor.author
Szabó Balázs
Availability Date
dc.date.accessioned
2024-06-28T07:11:57Z
Availability Date
dc.date.available
2024-06-28T07:11:57Z
Release
dc.date.issued
2024
Issn
dc.identifier.issn
1789-770X
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/26345
Abstract
dc.description.abstract
Kétségtelen, hogy a repülést kiszolgáló legbonyolultabb földi infrastruktúrák az ellenőrzött repülőterek, amelyek irányítói körzeteit és közelkörzeti irányítói körzeteit csak kivételes ese-tekben használhatják drónok. Igen szigorú szabályozással, valamint időben és térben történő elkülönítés mellett lehetségesek csak azok a műveletek, amelyeket a fenti területeken és azok felett hajthatnak végre a pilóta nélküli légi járművek.1 Az napjainkban már világosan látható, hogy a dróntechnológiában rejlő potenciál néhány éven belül kiköveteli a nagy méretű, pilóta nélküli légijármű-rendszerek2 számára a légi forgalmi irányító szolgálatok tevékenységével biztosított, ellenőrzött repülőterek használatát. A szerzők hazai forrásból finanszírozott KFI-pályázat része-ként kutatják, hogy milyen eljárások szükségesek a hagyományos légi járművek és a nagy méretű drónok ellenőrzött repülőterekről történő biztonságos és hatékony működéséhez.
Abstract
dc.description.abstract
Undoubtedly, the most complex ground infrastructures serving aviation are controlled airports, whose control areas and terminal control areas can only be used by drones in exceptional cases. Only with strict regulation and separation in time and space can unmanned aircraft be allowed to operate in and over these areas. It is now clear that the potential of drone technology will, in a few years’ time, require large unmanned aircraft systems to use controlled airports provided by air traffic control services. As part of a domestically funded RDI project, the authors are investigating the procedures required for the safe and efficient operation of conventional aircraft and large drones from controlled airports.
Language
dc.language
hu
Keywords
dc.subject
ellenőrzött repülőtér
Keywords
dc.subject
pilóta nélküli légi jármű
Keywords
dc.subject
UAV
Keywords
dc.subject
UAS
Keywords
dc.subject
drón
Keywords
dc.subject
controlled airport
Keywords
dc.subject
unmanned aircraft
Keywords
dc.subject
drone
Title
dc.title
A hagyományos légi járművek és a nagy méretű drónok integrált működése ellenőrzött repülőterekről
Title Version
dc.title.alternative
Integrated Operation of Conventional Aircraft and Large Drones from Controlled AirPorts
Type
dc.type
folyóiratcikk
Date Change
dc.date.updated
2024-06-25T10:12:52Z
Version
dc.description.version
kiadói

dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi ID
dc.identifier.doi
10.32560/rk.2023.2.14
Discipline Discipline +
dc.subject.discipline
Műszaki tudományok

dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok
MTMT ID
dc.identifier.mtmt
35052588

dc.identifier.journalTitle
Repüléstudományi Közlemények

dc.identifier.journalVolume
35

dc.identifier.journalIssueNumber
2
Scope
dc.format.page
125-132

dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
REPÜLÉSTUD KÖZL
Author institution
dc.contributor.department
Repülésirányító és Repülő-hajózó Tanszék
Author institution
dc.contributor.department
Katonai Repülő Intézet
Author institution
dc.contributor.department
Katonai Repülő Tanszék


Files in this item

A hagyományos légi járművek és a nagy méretű drónok integrált működése ellenőrzött repülőterekről
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény