A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Lee Jinheehu_HU
Szerző
dc.contributor.author
Cheong Hyuk Junhu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-05-15T10:00:20Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-05-15T10:00:20Z
Kiadás
dc.date.issued
2024hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2786-0736||2498-6275hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/25112
Kivonat
dc.description.abstract
This study investigates the potential impact of consumer knowledge on inclination toward skepticism about pro-environmental advertising. Using the Persuasion Knowledge Model (PKM), the research explores the intricate interplay between three facets of consumer knowledge: persuasion, agent and topic knowledge, and consumer skepticism of pro-environmental advertising. The study also examines whether individuals’ prior experience of pro-environmental advertising and ecofriendly products contribute to the development of the three dimensions of consumer knowledge. Researchers administered online surveys to a cohort of U.S. consumer panellists, and subsequently subjected the gathered data to structural equation modelling. The research found that consumers with a heightened acumen in persuasion, agent, and topic knowledge exhibit a notably diminished degree of skepticism toward pro-environmental advertising. Additionally, individuals’ antecedent interactions with pro-environmental products enhance the depth of all three dimensions, whereas prior exposure to pro-environmental advertising appears predominantly to bolster persuasion knowledge alone.hu_HU
Nyelv
dc.language
enhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
persuasion knowledge modelhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
consumer knowledgehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
pro-environmental advertisinghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
pro-environmental productshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
green advertisinghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
advertising skepticismhu_HU
Cím
dc.title
Exploring the Relationship between Consumer Knowledge and Skepticism towards Pro-Environmental Advertising: An Empirical Investigationhu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.17646/KOME.of.10hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34854653hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Public Governance, Administration and Finances Law Reviewhu_HU
Terjedelem
dc.format.page
1-16hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Exploring the Relationship between Consumer Knowledge and Skepticism towards Pro-Environmental Advertising: An Empirical Investigation
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény