Szerző dc.contributor.author | Kovács Gergely | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2024-05-15T06:52:43Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2024-05-15T06:52:43Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 1788-1919 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/25098 | |
Kivonat dc.description.abstract | Az elmúlt évtized digitális területen történt paradigmaváltásai a legimmerzívebb technoló-giák alkalmazását is magukkal hozták, mint például a VR, amely az oktatásban és képzésben is megjelent E technológia rendszeresítése és tömeges alkalmazása előtt nagyon idősze-rűek a VR-alapú képzéssel, oktatással és annak fizikai, valamint pszichológiai hatásaival kapcsolatos vizsgálatok A szerző cikksorozatban mutatja be ez irányú kutatásait, amelynek első részében elemezte a virtuális valóság (VR) védelmi területen való alkalmazásának lehetőségeit Jelen cikkben empirikus kutatásban vizsgálja, hogy mi befolyásolja a VR-alapú oktatás és képzés hatékonyságát, elemzi a felhasználót érintő lehetséges negatív hatásokat Vizsgálja a VR-használati hajlandóság néhány kérdését annak érdekében, hogy javaslatot tegyen a VR-alapú képzés hatékonyságának növelésére és az eszközhasználat lehetséges negatív hatásainak kiküszöbölésére. | |
Kivonat dc.description.abstract | The paradigm shifts in the digital field over the last decade have brought with them the use of the most immersive technologies, such as VR, which has also been introduced in education and training Studies on VR-based training and education and its physical and psychological effects are very timely before the systematic and mass adoption of this technology The author presents his research in this area in a series of articles, the first part of which analyses the potential of virtual reality (VR) in the field of defence In the present article, she uses empirical research to investigate the impact of VR-based education and training on its effectiveness, analysing the potential negative effects on the user It examines some issues of VR user willingness in order to propose ways to increase the effectiveness of VR-based training and to eliminate possible negative effects of VR use. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kulcsszó dc.subject | katonai felkészítés | |
Kulcsszó dc.subject | virtuális valóság | |
Kulcsszó dc.subject | fizikai és pszichológiai érzet | |
Kulcsszó dc.subject | kiberbetegség | |
Kulcsszó dc.subject | tanulási hatékonyság | |
Kulcsszó dc.subject | military training | |
Kulcsszó dc.subject | virtual reality | |
Kulcsszó dc.subject | physical and psychological sensation | |
Kulcsszó dc.subject | cyber-sickness | |
Kulcsszó dc.subject | learning effectiveness | |
Cím dc.title | A védelmi szférában alkalmazható VR-alapú képzés/felkészítés lehetséges negatív fizikai és pszichológiai hatásai II. | |
Cím változat dc.title.alternative | Possible Negative Physical and Psychological Effects of VR-Based Training/Preparation in the Defence Sector II. | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2024-05-15T06:50:23Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32567/hm.2023.4.3 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Műszaki tudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34849458 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Hadmérnök | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 18 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 4 | |
Terjedelem dc.format.page | 31-51 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | HADMÉRNÖK | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Katonai Műszaki Doktori Iskola |