A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Kovács Gergely
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-05-15T06:52:43Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-05-15T06:52:43Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
1788-1919
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/25098
Kivonat
dc.description.abstract
Az elmúlt évtized digitális területen történt paradigmaváltásai a legimmerzívebb technoló-giák alkalmazását is magukkal hozták, mint például a VR, amely az oktatásban és képzésben is megjelent E technológia rendszeresítése és tömeges alkalmazása előtt nagyon idősze-rűek a VR-alapú képzéssel, oktatással és annak fizikai, valamint pszichológiai hatásaival kapcsolatos vizsgálatok A szerző cikksorozatban mutatja be ez irányú kutatásait, amelynek első részében elemezte a virtuális valóság (VR) védelmi területen való alkalmazásának lehetőségeit Jelen cikkben empirikus kutatásban vizsgálja, hogy mi befolyásolja a VR-alapú oktatás és képzés hatékonyságát, elemzi a felhasználót érintő lehetséges negatív hatásokat Vizsgálja a VR-használati hajlandóság néhány kérdését annak érdekében, hogy javaslatot tegyen a VR-alapú képzés hatékonyságának növelésére és az eszközhasználat lehetséges negatív hatásainak kiküszöbölésére.
Kivonat
dc.description.abstract
The paradigm shifts in the digital field over the last decade have brought with them the use of the most immersive technologies, such as VR, which has also been introduced in education and training Studies on VR-based training and education and its physical and psychological effects are very timely before the systematic and mass adoption of this technology The author presents his research in this area in a series of articles, the first part of which analyses the potential of virtual reality (VR) in the field of defence In the present article, she uses empirical research to investigate the impact of VR-based education and training on its effectiveness, analysing the potential negative effects on the user It examines some issues of VR user willingness in order to propose ways to increase the effectiveness of VR-based training and to eliminate possible negative effects of VR use.
Nyelv
dc.language
hu
Kulcsszó
dc.subject
katonai felkészítés
Kulcsszó
dc.subject
virtuális valóság
Kulcsszó
dc.subject
fizikai és pszichológiai érzet
Kulcsszó
dc.subject
kiberbetegség
Kulcsszó
dc.subject
tanulási hatékonyság
Kulcsszó
dc.subject
military training
Kulcsszó
dc.subject
virtual reality
Kulcsszó
dc.subject
physical and psychological sensation
Kulcsszó
dc.subject
cyber-sickness
Kulcsszó
dc.subject
learning effectiveness
Cím
dc.title
A védelmi szférában alkalmazható VR-alapú képzés/felkészítés lehetséges negatív fizikai és pszichológiai hatásai II.
Cím változat
dc.title.alternative
Possible Negative Physical and Psychological Effects of VR-Based Training/Preparation in the Defence Sector II.
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-05-15T06:50:23Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32567/hm.2023.4.3
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34849458
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Hadmérnök
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
18
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
4
Terjedelem
dc.format.page
31-51
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
HADMÉRNÖK
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Katonai Műszaki Doktori Iskola


A tételhez tartozó fájlok

A védelmi szférában alkalmazható VR-alapú képzés/felkészítés lehetséges negatív fizikai és pszichológiai hatásai II.
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény