Látni és láthatóvá válni megoldások drónokhoz
Absztrakt :
A légi közlekedés közvetlen és közvetett résztvevőire napjainkban egyre nagyobb feladat hárul. Egyrészt évről évre növekvő tendenciát mutat a kereskedelmi és teherszállító légi járművek járatainak száma, másrészt pedig egyre gyakoribb a pilóta nélküli légi járművek jelenléte, amely komoly kihívást jelent a légi forgalmi irányítás és a légijármű-vezetők számára egyaránt. Ahhoz, hogy ez a kétféle módon vezethető légi jármű biztonságosan közlekedhessen egy adott légtér szegmensében, tudnunk kell egyrészt, ki és mivel repül, továbbá, hogy mi a haladási iránya, magassága stb. Ehhez nyújtanak segítséget az olyan rendszerek, mint például: FLARM2 , ADS-B3 , OGN4 , Remote ID.5. Az említett technológiai alkalmazások legfőbb célja, hogy az érintett légi jármű láthatóvá váljon a légi közlekedésben a többi résztvevő számára, beleértve a légi forgalmi irányító szolgálatokat és a hatóságokat is.
The direct and indirect participants in air transport are today facing an increasing challenge On the one hand, the number of commercial and cargo aircraft flights is increasing year on year and, on the other hand, the presence of unmanned aircraft is on the rise, posing a major challenge to air traffic control and to aircraft operators In order to be able to fly safely in a given airspace segment, these aircraft, which can be ‚piloted’ in two ways, need to know who is flying and what they are flying, their heading, altitude, etc This is helped by systems such as FLARM , ADS-B , OGN , Remote ID The main purpose of using these systems is to make the aircraft concerned visible to other air traffic participants, including air traffic control services and the authorities.