A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
László Gábor
Szerző
dc.contributor.author
Deutsch Nikolett
Szerző
dc.contributor.author
Berényi László
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-05-09T11:33:06Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-05-09T11:33:06Z
Kiadás
dc.date.issued
2024
Issn
dc.identifier.issn
2076-0760
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/24997
Kivonat
dc.description.abstract
The COVID-19 lockdown has had serious consequences, including rethinking higher education. The study aims to enhance the knowledge base of online education and academic integrity through a case study of the Ludovika University of Public Service (LUPS), Budapest, Hungary. The research aimed to assess the teachers’ experience with distance learning and examinations, including the change in workload, digital competencies, Moodle, Turnitin, and other software used during and after the lockdown. This paper summarizes the university-level policy changes induced during the lockdown, covering the introduction of emergency distance teaching and online examinations in academic integrity at the university. Two years after the first lockdown, the researchers made a survey (n = 145) about the continuation of the introduced solutions. The results show that a remarkable reordering started while the technical and technological backgrounds were available for the changes. The teachers could feel a significant increase in workload with distance education and have low trust in maintaining the standards of academic integrity. However, the research shows moderate and low levels of digital competencies in the majority of teachers, which clearly defines the most crucial task leading to success. Maintaining the monitoring system with objective indicators of the development and the opinions of the interested parties is essential for successful strategies in the field.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
digital transformation
Kulcsszó
dc.subject
academic integrity
Kulcsszó
dc.subject
emergency remote learning
Kulcsszó
dc.subject
online examinations
Kulcsszó
dc.subject
COVID-19
Cím
dc.title
Teachers’ Perception of Some Effects of the COVID-19 Lockdown: The Case Study of Ludovika University of Public Service
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-05-09T09:31:47Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.3390/socsci13020111
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34736521
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Social Sciences (Basel)
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
13
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
1-16
Wos azonosító
dc.identifier.wos
001168482400001
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85185972726
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
SOC SCI-BASEL
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vállalkozás és Innováció Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vezetéstudományi Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Módszertani és Menedzsment Intézet


A tételhez tartozó fájlok

Teachers’ Perception of Some Effects of the COVID-19 Lockdown: The Case Study of Ludovika University of Public Service
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény