A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Gabriella Ürmösné Simon
Szerző
dc.contributor.author
Nóra Barnucz
Szerző
dc.contributor.author
Dalma Lilla Dominek
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-05-03T05:35:10Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-05-03T05:35:10Z
Kiadás
dc.date.issued
2024
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/24898
Kivonat
dc.description.abstract
In 2021, the Department of Foreign Languages for Specific Purposes (hereinafter: Language Department) was awarded the 1st place for the prize of Innovative Department initiated by the Creative Learning Programme, and the Vice Rector. One of the innovative features of the Language Department highlights that ICT-supported seminars are highly motivating for students.4 The objective is to propose what elements are indispensable to make the students’ individual flow experience visible in higher education, and thus, to implement the flow-based pedagogical model in education.5 Students are expected to be able to constantly be attentive, independent and creative.6 Our research confirms that students enjoy the digital environment because they are challenged to think, problem-solve, and collaborate, thereby they improve their competences and creativity.7 In order to enhance the students’ individual flow state and knowledge, a pilot research was carried out to measure the application of Augmented Reality8 and the HY-DE model.9 The research was conducted in the framework of English for law enforcement in the academic year of 2021/2022. At the end of the test seminars, a Flow State Questionnaire was filled in by the students and their vocabulary knowledge was measured with a self-made test. It is assumed that the use of digital technology in the classroom has a positive effect on the development of the students’ motivation and language skills. According to the initial results, there is a significant difference between the students’ individual flow state in the study and the control group. It means that students in the study groups, where the teaching material was transferred by the use of ICT tools, perceived learning as an experience and a challenge.
Nyelv
dc.language
en
Kapcsolati adatok
dc.relation.ispartof
http://hdl.handle.net/20.500.12944/24894hu_HU
Kulcsszó
dc.subject
English for law enforcement
Kulcsszó
dc.subject
Flow
Kulcsszó
dc.subject
creativity
Kulcsszó
dc.subject
Augmented Reality
Kulcsszó
dc.subject
HY-DE model
Cím
dc.title
How to motivate Law Enforcement Students & How their Individual Flow State is reflected in ESP Classes
Típus
dc.type
tanulmány
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-04-30T09:34:08Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Rendészet tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34826631
Terjedelem
dc.format.page
290-300
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
II. Ludovika International Law Enforcement Research Symposium Conference Proceedings
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Humán Tudományok Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
RTK Idegen Nyelvi és Szaknyelvi Központ
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Társadalmi Kommunikáció Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Alkalmazott Humántudományok Intézete


A tételhez tartozó fájlok

How to motivate Law Enforcement Students & How their Individual Flow State is reflected in ESP Classes
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény