Szerző dc.contributor.author | Gabriella Ürmösné Simon | |
Szerző dc.contributor.author | Nóra Barnucz | |
Szerző dc.contributor.author | Dalma Lilla Dominek | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2024-05-03T05:35:10Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2024-05-03T05:35:10Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2024 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/24898 | |
Kivonat dc.description.abstract | In 2021, the Department of Foreign Languages for Specific Purposes (hereinafter: Language Department) was awarded the 1st place for the prize of Innovative Department initiated by the Creative Learning Programme, and the Vice Rector. One of the innovative features of the Language Department highlights that ICT-supported seminars are highly motivating for students.4 The objective is to propose what elements are indispensable to make the students’ individual flow experience visible in higher education, and thus, to implement the flow-based pedagogical model in education.5 Students are expected to be able to constantly be attentive, independent and creative.6 Our research confirms that students enjoy the digital environment because they are challenged to think, problem-solve, and collaborate, thereby they improve their competences and creativity.7 In order to enhance the students’ individual flow state and knowledge, a pilot research was carried out to measure the application of Augmented Reality8 and the HY-DE model.9 The research was conducted in the framework of English for law enforcement in the academic year of 2021/2022. At the end of the test seminars, a Flow State Questionnaire was filled in by the students and their vocabulary knowledge was measured with a self-made test. It is assumed that the use of digital technology in the classroom has a positive effect on the development of the students’ motivation and language skills. According to the initial results, there is a significant difference between the students’ individual flow state in the study and the control group. It means that students in the study groups, where the teaching material was transferred by the use of ICT tools, perceived learning as an experience and a challenge. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kapcsolati adatok dc.relation.ispartof | http://hdl.handle.net/20.500.12944/24894 | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | English for law enforcement | |
Kulcsszó dc.subject | Flow | |
Kulcsszó dc.subject | creativity | |
Kulcsszó dc.subject | Augmented Reality | |
Kulcsszó dc.subject | HY-DE model | |
Cím dc.title | How to motivate Law Enforcement Students & How their Individual Flow State is reflected in ESP Classes | |
Típus dc.type | tanulmány | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2024-04-30T09:34:08Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Rendészet tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34826631 | |
Terjedelem dc.format.page | 290-300 | |
Könyv címe dc.identifier.bookTitle | II. Ludovika International Law Enforcement Research Symposium Conference Proceedings | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Humán Tudományok Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | RTK Idegen Nyelvi és Szaknyelvi Központ | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Társadalmi Kommunikáció Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Mathias Corvinus Collegium Alapítvány | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Alkalmazott Humántudományok Intézete |