A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Magasvári Adrienn
Szerző
dc.contributor.author
Csaba Zágon
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-05-03T05:35:13Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-05-03T05:35:13Z
Kiadás
dc.date.issued
2024
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/24897
Kivonat
dc.description.abstract
Public sector organisations in Hungary and other OECD countries face significant recruitment challenges. The growing presence of Generation Z in the labour market led to additional difficulties for most public administration and law enforcement agencies, including revenue services. Not just recruiting but retaining staff has become increasingly complex. Moreover, as most public administration and law enforcement agencies have experienced recently, the tax and customs authorities are not quite popular among youngsters starting their careers. These are the drivers why the profession of tax and customs administrations are also facing recruitment problems, in which recruiting Z Generation candidates on a broader scale should have been a game-changer solution. In this paper, the authors examine to what extent are the expectations of the finance guard officer's profession in line with the generational needs of the actual candidates. Researchers developed a quantitative database by questioning a focal group. In addition to the analysis of the socio-demographic characteristics of the respondents, the questionnaire was used to investigate their career choice and knowledge of the finance guard officers' profession. A total of 192 university students participated in the comparative survey. In line with the preliminary assumptions, the results confirmed that the financial rewards of a decent living, the possibility of a varied work experience, the opportunities for learning and development, and the ability to work in a team are the key aspects that enhance the attractiveness of the profession mentioned above. However, the constraints, the need to respect rules, the strong impact of the profession on personal life, the need for loyalty, and the lack of a foreseeable career path all pose serious barriers between Generation Z and the revenue agency, challenging job orientation and retention.
Nyelv
dc.language
en
Kapcsolati adatok
dc.relation.ispartof
http://hdl.handle.net/20.500.12944/24894hu_HU
Kulcsszó
dc.subject
finance guard service
Kulcsszó
dc.subject
Generation Z
Kulcsszó
dc.subject
recruitment
Kulcsszó
dc.subject
job orientation
Cím
dc.title
An Empirical Study of the Finance Guard Service in the Light of the Recruits
Típus
dc.type
tanulmány
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-04-30T09:26:19Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Rendészet tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34806114
Terjedelem
dc.format.page
189-202
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
II. Ludovika International Law Enforcement Research Symposium Conference Proceedings
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vám és Pénzügyőri Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vám és Pénzügyőri Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Rendészettudományi Kar
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vám és Pénzügyőri Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Rendészettudományi Doktori Iskola


A tételhez tartozó fájlok

An Empirical Study of the Finance Guard Service in the Light of the Recruits
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény