Szerző dc.contributor.author | Dominek Dalma Lilla | |
Szerző dc.contributor.author | Barnucz Nóra | |
Szerző dc.contributor.author | Uricska Erna | |
Szerző dc.contributor.author | Christián László | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2024-02-19T10:37:17Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2024-02-19T10:37:17Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 1587-8694 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/21378 | |
Kivonat dc.description.abstract | According to some literature about communication in a target language, digital competency and creativity are highly important, and achieving this is exceedingly feasible with the methods employed in experiential education.The aim of the present study was to identify the advantages and disadvantages of the online and offline digital education of students at the University of Public Service (hereinafter: UPS) in Budapest, Hungary, utilizing planned experience-based research. The relevance of the research covers two independent and separate quantitative research themes: 1. digital education during the first period of the coronavirus pandemic, and 2. online quantitative exploratory research. The results of the research support the planned experience-based research and confirm it is suitable for measuring the flow state of students, where flow is the optimal state where someone is fully engaged in a task at hand with little distraction. It was revealed that students can reach a high flow state when participating in a digital learning environment, which facilitates high motivation to participate in the lessons and has positive effects on the development of the students’ communication and digital competences. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kulcsszó dc.subject | digital education | |
Kulcsszó dc.subject | flow | |
Kulcsszó dc.subject | multimedia | |
Kulcsszó dc.subject | experiential education | |
Kulcsszó dc.subject | social network sites | |
Kulcsszó dc.subject | higher education sites | |
Kulcsszó dc.subject | higher education | |
Cím dc.title | Experiences of digital education from the perspective of students. Digital language learning and flow-based methods in teaching English for law enforcement | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2024-02-09T10:56:29Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
dc.description.notes | A TKP2021-NKTA-51 számú projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával a TKP2021-NKTA pályázati program finanszírozásában valósult meg. | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.22503/inftars.XXIII.2023.2.1 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Bölcsészettudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Bölcsészettudományok/Neveléstudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 33296092 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Információs társadalom: társadalomtudományi folyóirat | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 23 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 2 | |
Terjedelem dc.format.page | 24.szept | |
Wos azonosító dc.identifier.wos | 001088266400001 | |
Scopus azonosító dc.identifier.scopus | 85179088407 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | INF TARSAD | |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2023 | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Társadalmi Kommunikáció Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Magánbiztonsági és Önkormányzati Rendészeti Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Humán Tudományok Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | RTK Idegen Nyelvi és Szaknyelvi Központ | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Mathias Corvinus Collegium Alapítvány | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közigazgatási Jogi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Alkalmazott Humántudományok Intézete | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Rendészettudományi Kar |