A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Dominek Dalma Lilla
Szerző
dc.contributor.author
Barnucz Nóra
Szerző
dc.contributor.author
Uricska Erna
Szerző
dc.contributor.author
Christián László
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-02-19T10:37:17Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-02-19T10:37:17Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
1587-8694
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21378
Kivonat
dc.description.abstract
According to some literature about communication in a target language, digital competency and creativity are highly important, and achieving this is exceedingly feasible with the methods employed in experiential education.The aim of the present study was to identify the advantages and disadvantages of the online and offline digital education of students at the University of Public Service (hereinafter: UPS) in Budapest, Hungary, utilizing planned experience-based research. The relevance of the research covers two independent and separate quantitative research themes: 1. digital education during the first period of the coronavirus pandemic, and 2. online quantitative exploratory research. The results of the research support the planned experience-based research and confirm it is suitable for measuring the flow state of students, where flow is the optimal state where someone is fully engaged in a task at hand with little distraction. It was revealed that students can reach a high flow state when participating in a digital learning environment, which facilitates high motivation to participate in the lessons and has positive effects on the development of the students’ communication and digital competences.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
digital education
Kulcsszó
dc.subject
flow
Kulcsszó
dc.subject
multimedia
Kulcsszó
dc.subject
experiential education
Kulcsszó
dc.subject
social network sites
Kulcsszó
dc.subject
higher education sites
Kulcsszó
dc.subject
higher education
Cím
dc.title
Experiences of digital education from the perspective of students. Digital language learning and flow-based methods in teaching English for law enforcement
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-02-09T10:56:29Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
A TKP2021-NKTA-51 számú projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával a TKP2021-NKTA pályázati program finanszírozásában valósult meg.
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.22503/inftars.XXIII.2023.2.1
Tudományág
dc.subject.discipline
Bölcsészettudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Bölcsészettudományok/Neveléstudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
33296092
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Információs társadalom: társadalomtudományi folyóirat
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
23
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
24.szept
Wos azonosító
dc.identifier.wos
001088266400001
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85179088407
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
INF TARSAD
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2023
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Társadalmi Kommunikáció Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Magánbiztonsági és Önkormányzati Rendészeti Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Humán Tudományok Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
RTK Idegen Nyelvi és Szaknyelvi Központ
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közigazgatási Jogi Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Alkalmazott Humántudományok Intézete
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Rendészettudományi Kar


A tételhez tartozó fájlok

Experiences of digital education from the perspective of students. Digital language learning and flow-based methods in teaching English for law enforcement
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény